Avatar billede kelfe Nybegynder
05. februar 2005 - 20:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

windows gik ned med kode beskyttelse og med det dokumenterne.

For godt et måned siden gik mit windows xp ned og man kunne ikke starte det op mere da der så kom en fejlmeddelelse. Jeg tog så og instalerede et nyt win xp på en anden harddisc og kører nu derfra. Ville have flyttet det derover alligevel da den harddisc larmer mindre. Problemet er bare at i det windows ligger der i min dokument mappe alt hvad jeg har haft gang i fra 8. klasse og til og med det meste af 3.g så vi snakker om rigtig mange ting, som jeg nu har mistet. Derudover er der også en masse uvurderlige billeder som jeg har taget i årenes løb.

Jeg sluttede selvfølgelig de gamle harddisc til som slave og bruger den derfor stadig, men grunden til at jeg ikke kan komme ind til dokument mappen er at jeg havde windows beskyttet med kode og der er derfor nægtet adgang til mappen.

For at komme ind til den har jeg så forsøgt de to ting som var mulige uden at have den store hacker inde i sig.

1) prøve at have det samme brugernavn og kode som i det gamle windows. Dette hjalp dog ingensteder.. Men man har lov til at håbe.

2) at reperere windows. Dette er også meget åbentlyst med xp's instalations cd er det jo muligt.. Men nej.. Det kan man ikke. Der er rigtig mange filer som den ikke kan instalere og resultatet bliver et windows der stadig ikke virker. Måske er harddisc'en gået i stykker der hvor windows ligger eller også er der et eller andet andet der er gået helt galt.

Den sidste mulighed jeg har i denne retning er at forsøge at instalere et windows xp oveni det gamle windows men dette er meget risikabelt da jeg så måske sletter alle dokumenterne i samme omgang så dette vil jeg vente lidt med.

Så jeg har derfor brug for ultimativ ekspert hjælp tror jeg. Så håber der er nogle der kan hjælpe..

Alle jeg har snakket med har ikke kunnet hjælpe men nogle stykker har dog foreslået dette sted så jeg er meget spændt! Håber at i er enige i at den skal have 150 point.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2005 - 20:34 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2005 - 20:34 #2
.
Avatar billede kelfe Nybegynder
05. februar 2005 - 20:37 #3
tak.. jeg prøver det lige..
Avatar billede kelfe Nybegynder
05. februar 2005 - 20:44 #4
genialt
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2005 - 21:39 #5
;)