Avatar billede laquesta Nybegynder
04. februar 2005 - 15:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

BOOT system disk

Kan det passe at man inde i BIOS med en ny computer, skal lave alt om selv, eller står BIOS'en som den skal? Computeren tager ikke imod nogen CD, men hoster bare lidt i A-drevet og skriver "insert boot system disk". Hvad kan jeg gøre for at komme videre?
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 15:23 #1
ja det skal du selv opsætte, du skal ind og finde stedet hvor du vælger first boot device, og ændre dette til cd og så HD0 som second boot device.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
04. februar 2005 - 15:24 #2
Alt burde være sat om som det skal.
Dog er std. first boot device sat til floppy.

Gå ind i bios > Boot options >

frist boot device: CD
Second boot device: HD
Third boot device: floppy

Så vil den boote fra CD, og du kan installere Windows.
Avatar billede laquesta Nybegynder
04. februar 2005 - 15:27 #3
Jeg har faktisk sat Boot options til det I skriver, men den hoster alligevel lige en gang i A-drevet ogskriver det samme...kan det være at ROM-drevet er i stykker - at den ikke kan læse cd'en?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
04. februar 2005 - 15:28 #4
Har du husket at vælge "Exit and save settings"?

Men ja, kan den hverken læse fra cd, hd, så prøver den floppy (third boot device)
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 15:30 #5
ja det kan det godt, men den kommer ikke  med en oplysning om : tryk på en tast for at starte fra CD eller lignende ? (hvis det er en dansk XP du vil installere)
Avatar billede laquesta Nybegynder
04. februar 2005 - 15:30 #6
Sorry, nu fik screem alle pointsne, I skulle have delt dem eftersom I var lige hurtige, men I bekræftigede mit svar, tak for det
Avatar billede laquesta Nybegynder
04. februar 2005 - 15:31 #7
den skriver bare insert system boot disk and press enter
Avatar billede laquesta Nybegynder
04. februar 2005 - 15:33 #8
men har selv samlet den, og der følger jo nogle drivere med, skal de ikke installeres først?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
04. februar 2005 - 15:36 #9
Du skal indsætte en Windows XP cd, hvorefter du skal trykke en tast, for at boote fra cdden.
Avatar billede laquesta Nybegynder
04. februar 2005 - 15:43 #10
Har jeg prøvet, men den vil åbenbart ikke. Tomb du har prøvet at bygge selv, vil du ikke være supermedmenneskelig :) lige at se min tråd under casemodding, for har lidt problemer med den lille hjemmebygger!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
04. februar 2005 - 16:23 #11
jo da.. :)
Avatar billede laquesta Nybegynder
04. februar 2005 - 20:09 #12
Sorry Tomb, hvis du læser den her igen, så hedder overskriften i casemodding "sidder ledningerne forkert på dioderne"