Avatar billede laquesta Nybegynder
03. februar 2005 - 23:41 Der er 2 kommentarer

Sidder ledningerne på dioderne forkert?

Delvis casemodding, men har også et andet spørgsmål. Det første er om ledningerne fra mit kabinet (JNC Miditower kabinet 300W) sidder rigtigt. Mit bundkort er et Biostar m7vit 800 http://www.biostar.com.tw/products/mainboard/board.php?name=M7VIT%20800# og ifølge manualen skal der sidde 3 PWR_LED dioder men der går kun 2 PWR_LED fra computeren... hvad gør med den sidste diode? I øvrigt er der ingen ledninger til "SLP" og "IR". Måske henfører det til mit andet spørgsmål, fordi jeg kan ikke starte min computer - eller det vil sige, jeg kunne godt da jeg samlede den, men jeg kom ind i BIOS og der ville den ikke godtage min BOOT system disk, og da PWR knappen ikke virkede, hev jeg stikket ud bag på computeren. Nu vil den ikke starte... Håber der en en venlig sjæl der kan give mig lidt håb!
Avatar billede john.doe Nybegynder
04. februar 2005 - 08:18 #1
Det er helt sikkert, at du ikke har monteret dine ledninger korrekt.
Hvis pwr ikke virker, samt andre funktioner som led og andet heller
ikke giver den ønskede virkning, ja så er de små stik sat forkert på bundkort.
slp og ir bruges ikke som standard.
Avatar billede laquesta Nybegynder
04. februar 2005 - 13:44 #2
Jeg har jo sådan set haft startet computeren - og slukket for den en enkelt gang, men anden gang ville den ikke slukke og da hev jeg stikket ud - derefter vil den ikke starte igen. Måske har ejg bare set mig blind på manualen, men PWR-stikket (Imanualen kaldet ON/OFF) kan kun sidde ét sted, nemlig på diode 14 og 16. Men så er der 3 PWR_LED på diode 8,10 og 12, hvor 8 og 10 er plus og 12 er minus, men jeg har kun 1 minus stik og et plusstik.