Avatar billede ts-zonic Nybegynder
01. februar 2005 - 16:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Boot problem med shuttle.

Hej,

Siden sidste uge da jeg fik min shuttle har jeg haft et problem. Når jeg ville reboote min computer fik jeg dette frem på skærmen:

Fjern disk el. andre medier.
Tryk på en tast for at genstart.

Når så jeg trykker på en tast prøver den at boote fra cd : BOOT CD.

Når den har gjort det kommer det her frem:

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

derefter begynder den bare med det samme forfra.

Indtil i dag har det sådan set ikke været noget problem, for jeg kunne bare slukke computeren helt og starte den igen, og så gik den normalt ind i win.

Men i dag opdaterede jeg så min bios og nu vil den slet ikke ind i win.

Nogen ideer hvad der er skyld i det skidt der når den booter.
Avatar billede halifax Nybegynder
01. februar 2005 - 17:53 #1
Finder den ikke dit systemdrev (harddisk) under boot?
Har du ikke First Boot Device sat til harddisk i BIOS?
Måske skal du have lavet en Autodetect IDE Devices i BIOS.

Gå dine BIOS indstilinger efter oven på opgraderingen.
Avatar billede aqfi Nybegynder
01. februar 2005 - 20:35 #2
du kan evt. clear cmos eller vælge at load setup default ind i bios-en, men eller sat din harddisk som firstbootdevice..
Avatar billede tjaz Nybegynder
01. februar 2005 - 20:41 #3
Du kan ændre dine indstilinger i din bios ... led efter noget hvor der står:

"Hard Disk Boot Priority" eller noget i den stil...
Avatar billede ts-zonic Nybegynder
01. februar 2005 - 20:43 #4
Alt for nice! ... det virker sq!