Avatar billede thornbech Nybegynder
31. januar 2005 - 20:35 Der er 9 kommentarer

installation af WinMe

Nyt problem.

WinMe er forsøgt installeret - uden held da den beder om partitionering.

Jeg har dog data på drev d jeg gerne vil beholde. Kan jeg partitionere på c: uden at data ¨på drev d går tabt.. Please giv mig et link jeg kan følge for hele partitioneringsproessen, såfremt jeg kan gøre det uden at slette data på andre drev end c:
Avatar billede overloaded Mester
31. januar 2005 - 20:39 #1
Avatar billede thornbech Nybegynder
31. januar 2005 - 21:03 #2
kan jeg partionere c uden at berøre de andre drev?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2005 - 21:28 #3
JA
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2005 - 21:32 #4
Du vælger blot at slette C. (normalt det drev der indeholder styresystemet) dit D. drev er sikker et logisk drev på en udvidet partition.
Når du har slettet dit c-drev opretter du en ny primær partition på nøjagtig samme størrelse som den du slettede, husk at gøre den aktiv, genstart -> formater -> installer
Avatar billede thornbech Nybegynder
02. februar 2005 - 20:14 #5
Hej Helgec

Bare lige for at være helt sikker ... der sker altså ikke noget med d-drevet og de data, der ligger der? Det vil virkelig være en bet, hvis dataene forsvinder....

Kan man alternativt sætte HD til anden pc og overføre fra HD til HD?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2005 - 20:21 #6
Hvis du vælger at slette den "primære DOS partition" så er det kun den du sletter, men du skalæ naturligvis være opmærksom på hvad det er du bekræfter inden klikker ENTER
Det er intet problem at sætte din harddisk over på en anden computer og overføre data hvis du er nervøs for udfaldet, du skal blot huske at jumpe den som slave så længe den bruges i en computer hvor du i forvejen har en MASTERDISK
Avatar billede thornbech Nybegynder
02. februar 2005 - 20:32 #7
Det vil altså virke selvom jeg ikke har været i stand til at installere en ny windows-version?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2005 - 20:38 #8
Nu er jeg ikke helt med, men du starter op på din diskette, ved a-prompten skriver du
fdisk    -> klik enter
og så følger du anvisningen på skærmen
Avatar billede thornbech Nybegynder
03. februar 2005 - 12:23 #9
Hej Helgec

Sorry .. jeg kan godt se, at du ikke lige kan følge min tråd. Det jeg vil prøve på her i weekenden er at sætte HD til anden PC som slave, således jeg kan få trukket de rigtige data ud inden en formatering. Den foregående kommentar gik udelukkende på, om det kan lade sig gøre at sætte HD til anden PC som slave og trække data ud, selvom jeg har problemer med installation af styresystem på denne HD - altså den HD der ikke virker :-)?