Avatar billede thornbech Nybegynder
31. januar 2005 - 19:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke genstarte efter installation af WInMe

Hej

Jeg har netop forsøgt at opdatere min Win98 til WinMe. Desværre kan jeg nu ikke starte maskinen op, da der skete en fejl i installationen af WinMe.

Under ny installering skriver den, at der skal laves en bootpartition - det er jeg dog ikke interesseret i. jeg vil jo ikke miste data.

Jeg kan godt bruge min startdiskette til at komme ind i systemet, men jeg kan ikke starte windows op igen - heller ikke i win 98 .. Det er lidt urgent, så kan du hjælpe vil jeg blive glad
Avatar billede overloaded Mester
31. januar 2005 - 19:38 #1
Prøv at starte op på startdisketten og skriv: fdisk /mbr og genstart uden disketten.
Avatar billede thornbech Nybegynder
31. januar 2005 - 19:51 #2
jeg har på a-prompten skrevet det du foreslog og derefter genstartet. Beskeden er da "This version of Windows runs only on MS-Dos 8.00"... What to do
Avatar billede thornbech Nybegynder
31. januar 2005 - 19:57 #3
Ved at køre fdisk får jeg meddelelsen om jeg ønsker at aktivere understøttelse af store disk (J/N) - kan jeg gøre dette uden at slette noget?
Avatar billede overloaded Mester
31. januar 2005 - 19:58 #4
Prøv at hente en boot-disk til Win Me her www.bootdisk.com og se om det så virker.
Ellers må du vente til der kommer en forbi der ved bedre.
Avatar billede thornbech Nybegynder
31. januar 2005 - 20:04 #5
kan jeg køre fdisk og gennemføre patition uden at miste data? Anyone - help!
Avatar billede overloaded Mester
31. januar 2005 - 20:05 #6
hvis du sletter en partion, så sletter du og dine data.
Avatar billede thornbech Nybegynder
31. januar 2005 - 20:26 #7
æv
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2005 - 21:25 #8
Det du skriver 31/01-2005 19:51:52 Lyder helt forkert, selv WinXP reagerer posetivt på forslaget, altså download en Win98 SE bootdiskette -> start op på den og ved a-prompten skriver du
fdisk /mbr    -> klik enter
Avatar billede thornbech Nybegynder
16. februar 2011 - 08:10 #9
aldrig løst