Avatar billede l-lindberg Nybegynder
29. januar 2005 - 13:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvad er Ventepenge?

Hejsa eksperter!

på min nye lønseddel står der jeg får 15 kroner i ventepenge quiz??? er der nogen der kan forklare mig hvad ventepenge er? og hvorfor står der quiz?

Håber på hurtigt svar
Avatar billede fey.dk Nybegynder
29. januar 2005 - 14:01 #1
Har du overvejet at spørge din arbejdsgiver? :)
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
29. januar 2005 - 15:46 #2
yup! men kan jo først spørge på mandag! :D
Avatar billede juventus Nybegynder
29. januar 2005 - 16:16 #3
hvad laver du?
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2005 - 17:59 #4
Ventepenge kan f.eks være nogle tømresvende og en lærling der kører ud til et eller andet stykke arbejde, inden arbejdstids begyndelse.
Når man kører i bilen, får man måske køre/Km. penge, men på grund af en eller anden utilsigtethed, f.eks at en bro bliver lukket for al overkørsel pga. storm, Ja, så opnår man jo ikke køre/km.penge så lang tid man holder stille.
Nogle firmaer har så forhandlet sig frem til et ventepenge penge beløb i ovenstående tilfælde. Beløbet er ikke ens for Tømresvende og lærlinge.

En lastbilchauffør kan også være på ventepenge, han ankommer måske tidligt om morgenen og skal vente, indtil han kan komme ind og læsse af.
I den periode der er gået fra kan ankommer, til han kan læsse af, ja der er han så på ventepenge.
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. januar 2005 - 02:09 #5
Herinde http://www.religion.dk/tema/tema:fid=100004460:aid=217931 kan du læse om en der kunne vælge ventepenge. Når man søger på google finder man typisk link til nogle sager hvor tjenestemænd er blevet afskediget med 3 års løn og "ventepenge". Der står sådan:

"Taarbæk menighedsråd blev lørdag informeret af Thorkild Grosbøll om, at han ved en samtale med biskoppen var blevet stillet over for valget om at gå selv og hæve ventepenge i tre år eller blive suspenderet med en tjenestemandssag."

Er det sådan at du er sæsonarbejder og er afskediget i vinterperioden ?
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
30. januar 2005 - 11:48 #6
oki! tak for hjælpen! hvis i lige ligger svar så er jeres point på vej!
Avatar billede haverslev Novice
30. januar 2005 - 12:03 #7
Hvad beskæftiger du dig med ?
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
31. januar 2005 - 00:08 #8
ravnemor? - jeg er vognmand
Avatar billede haverslev Novice
31. januar 2005 - 23:15 #9
Så var det jo meget passende med: En lastbilchauffør osv. ;o)