Avatar billede michael-msi Nybegynder
28. januar 2005 - 13:09 Der er 14 kommentarer

Egenskaber for strømstyring-Afbryder knapper

jeg har XP inst. på mine pc´er , men har formateret den ene og gen inst. XP , nu er der ikke noget på halvdelen af siden under Egenskaber for strømstyring/Avanceret, det der mangler er : Afbryderknapper , under dette felt er der to muligheder for at ændre hvordan pc´en skal slukke, når man trykker på afbryderknappen...

På den anden pc står den til: LUK Computeren

Hvordan får jeg dette frem igen?? , da det er pisse irreterende at skulle slukke på kontakten hvergang
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. januar 2005 - 13:13 #1
Prøv at se om ikke denne side kan hjælpe dig:
http://support.microsoft.com/?kbid=810903
Avatar billede michael-msi Nybegynder
28. januar 2005 - 14:08 #2
Tak det hjalp , men løste ikke det dér med at kunne trykke på start(afbryderknappen) nede på front panelet af pc´en , hvorefter den selv lukker ned og slukker.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. januar 2005 - 14:17 #3
Jeg er ikke helt sikker, men sættes dette ikke op i bios på nogle modeller ?
Avatar billede michael-msi Nybegynder
28. januar 2005 - 14:21 #4
Jeg er ikke klar over det , men jeg har ikke  været inde i BIOS , blot formateret og geninst. XP og en efterfølgende SP2 , kan den ha´ændret til noget ringere end hvis den havde kørt uden SP2 , jeg begynder sgu at tro det da jeg nu "opdager" at den anden pc ikke har fået en SP2 downloadet?????
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. januar 2005 - 14:37 #5
Nej, det vil den typisk ikke gøre, men da du geninstallerede har den tydligvis ikke opdaget at du havde en ACPI bios, idet den ellers ikke ville have haft fejlen med at den ikke selv lukkede. Har du kørt bundkortsdrivere ind igen efter du installerede ?
Avatar billede michael-msi Nybegynder
28. januar 2005 - 14:39 #6
UPS MOBO driver glemt det , gør det straks
Avatar billede michael-msi Nybegynder
28. januar 2005 - 15:08 #7
Hvor i systemet læser man hvilken driver man har til sit MOBO, hvis man har en driver inst.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. januar 2005 - 15:11 #8
Har du ikke cdrom'en til bundkortet ?
Typisk skal man blot sætte den i og så finder den selv ud at få dem rullet ind.

Ellers må du finde ud af hvilket bundkort du har og så downloade de nyeste drivere fra fabrikantens hjemmeside.
Avatar billede michael-msi Nybegynder
28. januar 2005 - 15:19 #9
Jeg kender Bundkórtet og har CD rom , jeg forsøh+gte at finde ud af hvor man evt. kan se oplysninger om bundkort og driver , derfor mit spørgsmål.

Men hold da kæææft en røvfuld af fejl der popper op når man har afinst. SP2 , det gir noget arbejde nu.
Avatar billede michael-msi Nybegynder
28. januar 2005 - 16:41 #10
Hvor på pc´en kan man læse om hvilket bundkort?

jeg undrer mig over at det ikke kan ses under system oplysninger eller Egenskaber for system.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. januar 2005 - 16:51 #11
Det bedste program jeg kender til den slags er dette:
http://www.snapfiles.com/get/everest.html

Her kan du praktisk taget finde alt om din computer og der vil typisk være links nederst til producenten og opdateringer.
Avatar billede michael-msi Nybegynder
28. januar 2005 - 17:25 #12
Mange tak for din hjælp, som tak vil jeg lægge dette links og kort forklare at du skal oprette dig som bruger hos dem, også kan du lægge alle dine links ud på spurl.net og hente dem hvor som helst du befinder dig, og får du virus angreb og pc´en skal formateres , så skal du ikke tænke på alle dine links du har samlet sammen over længere tid.

Du skal downloade et lille prg. som så lægger sig i værktøjslinien på din browser osv.. et fedt program, og er du hos en ven i langbortistan, tja så logger du på hjemme siden med dit bruger og passw. så kan du hente dem der og logge ud igen(der skal den ikke inst. osv.),  og du kan oprette div. mapper ved det navn du ønsker, og aller sidst , hvergang du bookmarker et links så kan du lægge et søge ord ved , så du meget nemt kan finde det på spurl.
Avatar billede michael-msi Nybegynder
28. januar 2005 - 17:26 #13
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. januar 2005 - 00:29 #14
Ok, mange tak for info. Det lyder spændende. Jeg vil da kigge på det :)