Avatar billede anno Nybegynder
26. januar 2005 - 16:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rettigheder på mappe

Jeg har en Windows 2000 server, og når jeg opretter en mappe og giver everyone adgang til mappen, og jeg forsøger at se indholædet af mappen via ftp, får jeg følgende fejlmeddelse:

Der opstod en fejl ved åbning af mappen på ftp-serveren. Sørg for at du har tilladelse til at åbne denne mappe.

everyone har alle rettigheder.

Det er som om at rettighederne ikke er aktive på mappen.
Avatar billede buck Nybegynder
27. januar 2005 - 10:07 #1
det kan skyldes flere ting...

du har selvfølgelig kigget på både share- og fil-rettigheder på mappen?

læg især mærke til om der nogen der har "deny" sat til.

Kig også på opsætningen af din FTP server. Den kan også begrænse adgangen til dine mapper.
Avatar billede anno Nybegynder
27. januar 2005 - 10:21 #2
Rettigheder på mappe under fanebladet Sharing er sat:

Do not share this folder.

Rettigheder på ftp-server er sat under fanebladet Security accounts:

Allow anonymous connections, og Allow iis to control password.

Under fanebladet Home Directory er read og log visits sat on.
Avatar billede anno Nybegynder
23. februar 2005 - 08:12 #3
Har ikke fået det løst.....Lukker