Avatar billede jimse Nybegynder
24. januar 2005 - 13:33 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

hijack this log (lidt hjælp)

Kan jeg få lidt hjælp til denne.

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Ny mappe\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hp.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\CLAMAD~1.GLO\LOKALE~1\Temp\sp.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {EFDF5F33-B851-4AE7-8E6F-0B011FA6829C} - C:\WINDOWS\System32\glfhnj.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPIJetSend] C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_JetSend.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CXMon] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Webroot Spy Sweeper, Enterprise Edition] C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeperTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {A662DA7E-CCB7-4743-B71A-D817F6D575DF} (Autodesk DWF Viewer Control) - http://www.autodesk.com/global/dwfviewer/installer/DwfViewerSetup.cab
O16 - DPF: {D2DB3391-D1DF-461D-BCC6-182B7FA32753} (Stellent Check Out And Open Control) - http://cms.rexam.net/stellent/common/checkoutandopen.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = global.rexam.net
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O18 - Filter: text/html - {86237AFA-6A6D-4A95-AFE6-7068E255EFFA} - C:\WINDOWS\System32\glfhnj.dll
O18 - Filter: text/plain - {86237AFA-6A6D-4A95-AFE6-7068E255EFFA} - C:\WINDOWS\System32\glfhnj.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVSync Manager - Unknown - C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\avsynmgr.exe
O23 - Service: Bluetooth Service - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: DameWare NT Utilities 2.6 - DameWare Development LLC - C:\WINDOWS\SYSTEM32\DNTUS26.EXE
O23 - Service: DameWare Mini Remote Control - DameWare Development LLC - C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCS.EXE
O23 - Service: McShield - Network Associates, Inc. - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\NETWOR~1\McShield\mcshield.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Check Point SecuRemote Service - Check Point Software Technologies - C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_Service.exe
O23 - Service: Check Point SecuRemote WatchDog - Check Point Software Technologies - C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_WatchDog.exe
O23 - Service: Webroot CommAgent Service - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Enterprise\CommAgent\CommAgent.exe
O23 - Service: Webroot SpySweeper Service - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2005 - 14:12 #1
Er du sikker på, at du ikke er kommet til at køre HJT fra fejlsikret? Der er utroligt få processer, der kører. Den næste log skal helst køres fra normal tilstand...

Hent CWShredder her:
http://danborg.org/spy/CWS/cwshredder.exe
Placer den i sin egen mappe.

Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere det endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i fejlsikret (tast F8 ved opstart).
Kør CWShredder, afbryd din internetforbindelse fysisk(stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer (f.eks Antivirus, Firewall, SpywareGuard mm), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdig klik på Next, klik på Exit.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\CLAMAD~1.GLO\LOKALE~1\Temp\sp.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {EFDF5F33-B851-4AE7-8E6F-0B011FA6829C} - C:\WINDOWS\System32\glfhnj.dll
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O18 - Filter: text/html - {86237AFA-6A6D-4A95-AFE6-7068E255EFFA} - C:\WINDOWS\System32\glfhnj.dll
O18 - Filter: text/plain - {86237AFA-6A6D-4A95-AFE6-7068E255EFFA} - C:\WINDOWS\System32\glfhnj.dll

Kender du til global.rexam.net? Ellers skal disse entries også fjernes:
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = global.rexam.net
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan. Det kan godt tage lang tid. Send en ny log ind til check.
Avatar billede jimse Nybegynder
24. januar 2005 - 14:22 #2
Jo jeg har kørt i fejlsikret.

Jeg har kørt mwav.exe
Avatar billede jimse Nybegynder
24. januar 2005 - 14:23 #3
Global.rexam.net er det net jeg er på.
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2005 - 14:25 #4
jimse: Jo jeg har kørt i fejlsikret.
Så prøv lige og lav én fra normal tilstand. Så kan jeg lige checke om der skal tages mere med.

Jimse: Jeg har kørt mwav.exe
Det er fint. Den tog jeg mest med for lige at lave et afsluttende check. Hvis den ikke fandt noget, så er det nok ikke nødvendigt at tage en tur mere. Hvis den fandt noget kan det godt være, at det bliver nødvendigt med et senere check, men så skal jeg nok sige til.

Jimse: Global.rexam.net er det net jeg er på.
Så lader du bare de o17-entries være :-)
Avatar billede jimse Nybegynder
24. januar 2005 - 14:35 #5
Her er en ny log der ikke er kørt i fejlsikret tilstand.
Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\avsynmgr.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DNTUS26.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCS.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_Service.exe
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_WatchDog.exe
C:\Programmer\Webroot\Enterprise\CommAgent\CommAgent.exe
C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_GUI.Exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_JetSend.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeperTray.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Nokia\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\VsStat.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\Vshwin32.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\NETWOR~1\McShield\mcshield.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\Avconsol.exe
C:\WINDOWS\System32\macromed\flash\GetFlash.exe
C:\Ny mappe\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchAssistant = http://www.sharempeg.com/find/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,CustomizeSearch = http://www.sharempeg.com/find/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.sharempeg.com/find/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.sharempeg.com/find/
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPIJetSend] C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_JetSend.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CXMon] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Webroot Spy Sweeper, Enterprise Edition] C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeperTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O15 - Trusted Zone: *.dknaeweb01
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {A662DA7E-CCB7-4743-B71A-D817F6D575DF} (Autodesk DWF Viewer Control) - http://www.autodesk.com/global/dwfviewer/installer/DwfViewerSetup.cab
O16 - DPF: {D2DB3391-D1DF-461D-BCC6-182B7FA32753} (Stellent Check Out And Open Control) - http://cms.rexam.net/stellent/common/checkoutandopen.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = global.rexam.net
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVSync Manager - Unknown - C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\avsynmgr.exe
O23 - Service: Bluetooth Service - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: DameWare NT Utilities 2.6 - DameWare Development LLC - C:\WINDOWS\SYSTEM32\DNTUS26.EXE
O23 - Service: DameWare Mini Remote Control - DameWare Development LLC - C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCS.EXE
O23 - Service: McShield - Network Associates, Inc. - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\NETWOR~1\McShield\mcshield.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Check Point SecuRemote Service - Check Point Software Technologies - C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_Service.exe
O23 - Service: Check Point SecuRemote WatchDog - Check Point Software Technologies - C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_WatchDog.exe
O23 - Service: Webroot CommAgent Service - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Enterprise\CommAgent\CommAgent.exe
O23 - Service: Webroot SpySweeper Service - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2005 - 14:47 #6
Jeg skal lige høre om denne log er kørt UDEN at du har kørt mine anvisninger ovenfor (det er fint nok hvis det er, jeg skal bare lige vide det :-))
Avatar billede jimse Nybegynder
24. januar 2005 - 14:49 #7
Jeg var lidt hurtig.

Denne er kørt efter alle anvisningerne.

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\avsynmgr.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DNTUS26.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCS.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_Service.exe
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_WatchDog.exe
C:\Programmer\Webroot\Enterprise\CommAgent\CommAgent.exe
C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_JetSend.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeperTray.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Nokia\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_GUI.Exe
C:\Ny mappe\hijackthis.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\VsStat.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\Vshwin32.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\NETWOR~1\McShield\mcshield.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\Avconsol.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchAssistant = http://www.sharempeg.com/find/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,CustomizeSearch = http://www.sharempeg.com/find/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.sharempeg.com/find/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.sharempeg.com/find/
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPIJetSend] C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_JetSend.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CXMon] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Webroot Spy Sweeper, Enterprise Edition] C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeperTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O15 - Trusted Zone: *.dknaeweb01
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {A662DA7E-CCB7-4743-B71A-D817F6D575DF} (Autodesk DWF Viewer Control) - http://www.autodesk.com/global/dwfviewer/installer/DwfViewerSetup.cab
O16 - DPF: {D2DB3391-D1DF-461D-BCC6-182B7FA32753} (Stellent Check Out And Open Control) - http://cms.rexam.net/stellent/common/checkoutandopen.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = global.rexam.net
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVSync Manager - Unknown - C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\avsynmgr.exe
O23 - Service: Bluetooth Service - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: DameWare NT Utilities 2.6 - DameWare Development LLC - C:\WINDOWS\SYSTEM32\DNTUS26.EXE
O23 - Service: DameWare Mini Remote Control - DameWare Development LLC - C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCS.EXE
O23 - Service: McShield - Network Associates, Inc. - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\NETWOR~1\McShield\mcshield.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Check Point SecuRemote Service - Check Point Software Technologies - C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_Service.exe
O23 - Service: Check Point SecuRemote WatchDog - Check Point Software Technologies - C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_WatchDog.exe
O23 - Service: Webroot CommAgent Service - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Enterprise\CommAgent\CommAgent.exe
O23 - Service: Webroot SpySweeper Service - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
Avatar billede jimse Nybegynder
24. januar 2005 - 15:09 #8
Jeg er nødt til at løbe for idag - desværre.
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2005 - 15:24 #9
Det er naturligvis i orden. Jeg sender bare mit forslag ind, og så melder du tilbage når du er klar.
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2005 - 15:35 #10
Hent Fixagent her, og læg den på skrivebordet http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FxAgentB.exe

Hent Adaware og installer den, hvis du ikke allerede har den. Opdater Ad-Aware, og indstil Ad-Aware til bedste ydelse, ifølge manualen, og luk programmet igen.

http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm

Hent dette regcleaner Supreme program, som er gratis i en 30 dages periode. http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html Installer programmet.

Hent denne fil, og læg den på skrivebordet. www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Tag en online scanning for spyware, med X-Cleaner her http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Så fjerner du din internetforbindelse, ved at trække stikket ud.

Kør en scanning med HijackThis, så du kan se alle filer.
Fix disse linier. Det er vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked

Det er disse linier der skal fixes. Dobbelttjek så det hele kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchAssistant = http://www.sharempeg.com/find/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,CustomizeSearch = http://www.sharempeg.com/find/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.sharempeg.com/find/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.sharempeg.com/find/
R3 - Default URLSearchHook is missing
O15 - Trusted Zone: *.dknaeweb01

For at kunne se alle filer:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse filer skal slettes i fejlsikret tilstand (Tryk f8 flere gange under opstart). De er der måske ikke allesammen, det er normalt.

C:\DOCUME~1\CLAMAD~1.GLO\LOKALE~1\Temp\sp.dll
C:\WINDOWS\System32\glfhnj.dll

Resten af proceduren køres også i fejlsikret tilstand. Du skal nu også deaktivere alle sikkerheds programmer, antivirus, firewall, antispyware

Så kører du igen CWShredder. Luk alle vinduer, undtaget CWShredder, klik på "Fix", den scanner nu, når den er færdig klik på "Next", klik på "Finish".

Så kører du Fixagent, som du hentede hos Symantec.
Så kører du Ad-Aware. Det Ad-Aware finder lader du blive i karantæne indtil videre.

Jeg vil anbefale dig at køre et nyt scan med mwav.exe:
Klik på scan/clean, så vil den scanne, og fjerne evt. virus fra din computer.

Så kører du Regsupreme, og lader programmet fixe/fjerne hvad det finder. Kør det flere gange, til det ikke finder mere.

Så dobbeltklikker du cleantempxp2k.bat. Så er der renset ud i dine Temp filer.

Så åbner du Ad-Aware igen, og sletter det der måtte ligge i karantæne. Hvis Ad-Aware tilbyder at genstarte din computer, lader du den gøre det. Ellers genstarter du selv til normal tilstand, og kører en ny scanning med HijackThis, og lægger loggen ind til tjek, tak. Du må også gerne melde tilbage om CWShredder og Mwav finder noget (og i givet fald hvad).

Husk at aktivere dine sikkerheds programmer inden du går på nettet igen.
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2005 - 17:13 #11
Jeg er iøvrigt selv først tilbage i morgen igen. Andre er velkomne til at tage over, hvis det trænger sig på i mellemtiden.... :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. januar 2005 - 13:35 #12
Har du droppet rensningen af denne computer ? :-)
Avatar billede jimse Nybegynder
26. januar 2005 - 14:21 #13
Nej! undskyld men jeg har været temmelig ophængt og får formentlig ikke tid før i morgen engang. Men jeg skal nok vende tilbage.

Men havde jeg været klar over hvor lang tid det ville tage ville jeg nok have valgt at geninstallere.
Avatar billede jimse Nybegynder
27. januar 2005 - 13:12 #14
O15 - Trusted Zone: *.dknaeweb01

Skal bibeholdes, fordi det er en server på intranet.
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. januar 2005 - 13:16 #15
Alt i orden. Den lader du bare være med at fixe så.
Avatar billede jimse Nybegynder
27. januar 2005 - 13:58 #16
Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\avsynmgr.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DNTUS26.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCS.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_Service.exe
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_WatchDog.exe
C:\Programmer\Webroot\Enterprise\CommAgent\CommAgent.exe
C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_GUI.Exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\WINDOWS\System32\irftp.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_JetSend.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeperTray.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Nokia\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\VsStat.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\Vshwin32.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\NETWOR~1\McShield\mcshield.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\Avconsol.exe
C:\Documents and Settings\clamad.GLOBAL\Skrivebord\Ny mappe\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://tdconline.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPIJetSend] C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_JetSend.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CXMon] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Webroot Spy Sweeper, Enterprise Edition] C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeperTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O15 - Trusted Zone: *.dknaeweb01
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {A662DA7E-CCB7-4743-B71A-D817F6D575DF} (Autodesk DWF Viewer Control) - http://www.autodesk.com/global/dwfviewer/installer/DwfViewerSetup.cab
O16 - DPF: {D2DB3391-D1DF-461D-BCC6-182B7FA32753} (Stellent Check Out And Open Control) - http://cms.rexam.net/stellent/common/checkoutandopen.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = global.rexam.net
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = global.rexam.net
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVSync Manager - Unknown - C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\avsynmgr.exe
O23 - Service: Bluetooth Service - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: DameWare NT Utilities 2.6 - DameWare Development LLC - C:\WINDOWS\SYSTEM32\DNTUS26.EXE
O23 - Service: DameWare Mini Remote Control - DameWare Development LLC - C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCS.EXE
O23 - Service: McShield - Network Associates, Inc. - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\NETWOR~1\McShield\mcshield.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Check Point SecuRemote Service - Check Point Software Technologies - C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_Service.exe
O23 - Service: Check Point SecuRemote WatchDog - Check Point Software Technologies - C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_WatchDog.exe
O23 - Service: Webroot CommAgent Service - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Enterprise\CommAgent\CommAgent.exe
O23 - Service: Webroot SpySweeper Service - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
Avatar billede jimse Nybegynder
27. januar 2005 - 14:00 #17
Det er en log efter jeg har gennemført alt det anbefalede.
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. januar 2005 - 14:01 #18
Det ser lovende ud. Jeg kigger den lige igennem og melder tilbage.
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. januar 2005 - 14:10 #19
Loggen er ren :-) Du får lige en afslutnings-salut/remse. :-)

For at gøre arbejdet helt færdig kan det være en god ide med lidt oprydning:
Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Du kan også rense browser cachen (hvis du bruger IE-explorer)
1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger
2. Under midlertidige filer, klik på Slet cookies
3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold
4. Under Oversigten, klik på ryd oversigten
5. Klik på ok.
Tøm din papirkurv.
---------------------------
Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig som minimum at lægge Spywareguard, Spywareblaster og IE-spyad ind. Alle programmer kan du finde links til herfra:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Endelig vil jeg anbefale dig at få kørt noget Windows-update. Det kan være en god ide som minimum at få lagt SP2 ind.
Avatar billede jimse Nybegynder
27. januar 2005 - 14:22 #20
Jeg takker for hjælpen.
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. januar 2005 - 14:26 #21
Det var så lidt. Jeg takker for point. :-)