Avatar billede carfreak Nybegynder
23. januar 2005 - 10:28 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

FrontPage Extensions: To choose or not to choose?

Hej og velkommen til mit lille spørgsmål.

Jeg er ved at købe webhotel, og som bekendt kan man købe det med FrontPage Extensions eller uden.Jeg ved at man skal købe det med, hvis man vil gerne lave og uploade sit website ved hjælp af FrontPage, men er det ikke muligt at bare lave hjemmesiden i FrontPage og uploade det selv via FTP bagefter? Eller gør FrontPage noget bestem ved det man laver, så man absolut skal have Extensions med?
På forhånd tak.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
23. januar 2005 - 10:33 #1
Vil anbefale dig at fravælge dem, da der er er bunke sikkerhedshuller med i FPE.

Og du kan altid upload med FTP bagefter, FPE er noget som MS har udviklet for at folk ikke skulle lære at bruge FTP, som er den rigtige metode, til at upload sider med :P

Som FTP program vil jeg anbefale: http://filezilla.sourceforge.net/
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. januar 2005 - 10:36 #2
Jeg ville ikke benytte FP til at lave hjemmesider i. Jeg har det og benytter selv FP, men kun fordi man kan redigere i Notepad direkte på serveren. FP har det med at generere ekstra kode, f.eks. fordi FP ikke kan gennemskue If Then - statements, hvis de ligger inde i hinanden:

If .... Then
        .....
    End If
Else
....
End If

Her vil FP forsøge at afslutte din If-Then:

If .... Then
....
End If
    If .... Then
        .....
    End If

Osv. FP kan lave mange ting helt uden hjælp fra din side, når du ikke engang selv ønsker det, men du kan reigere i f.eks. Notepad og gemme direkte på serveren. Det er bare et spørgsmål om associasere dine dokumenter med Notepad, og det sætter du nemt op i FP. Men benytte FP som editor? Ikke her :)
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2005 - 12:07 #3
Jeg ville vælge et webhotel med frontpage extensions. Så er du sikker på at det hele virker. Se f.eks. www.web10.dk
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. januar 2005 - 12:12 #4
Den eneste fordel jeg kan se ved at have FP-extensions er, at man kan redigere direkte på serveren i f.eks. Notepad, så man på den måde slipper for at FTP'e sine sider til serveren. Som sagt, så laver FP en masse rod, så jeg vil ikke anbefale at benytte FP som editor.
Avatar billede carfreak Nybegynder
23. januar 2005 - 12:29 #5
Danske schön, danke schön.
Vil med glæde vælge det fra, det koster også ekstra :)
alister_crowley eller steen_hansen, svar?
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. januar 2005 - 13:14 #6
Takker :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. januar 2005 - 13:15 #7
... og svarer :oD
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2005 - 15:34 #8
Den nye windows 2003 server gør at man ikke skal bruge frontpage extensions, men den kører på sharepoint så vidt jeg har fået afvide.

Du kan vælge nogen der kører windows 2003 server eller bare lave hjemmesiden i frontpage og så uploade den selv.

Men hvorfor ikke bruge et program som dreamweaver eller Golive, det gør at koden bliver bedre og ikke noget bøvl med om der skal være extensions eller ej.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
24. januar 2005 - 10:03 #9
steen_hansen , man bruger da aldrig wysiwyg til serverside kode ?-)

Anyway, så samler jeg ikke på points :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. januar 2005 - 12:01 #10
alister_crowley: Det er netop det jeg siger, hvis du kigger ordentligt efter :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. januar 2005 - 12:03 #11
Jeg kunne faktisk aldrig drømme om at bruge hverken FP eller andre editorer. De bedste editorer man kan få, er Notepad og lidt logisk tankevirksomhed :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. januar 2005 - 12:03 #12
Lægger et svar
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
24. januar 2005 - 12:04 #13
goodie ;) mig som læste forkert så.

Vil forresten anbefale ConTEXT www.context.cx den har nice highlighter.
Eller Zend (zend.com) til PHP, og MS Visual Studio.NET til ASP
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. januar 2005 - 12:17 #14
Jeg tror du har læst forkert, jeg synes det står højt og larmende :oD

alister_crowley, har du en pris på Visual Studio.NET? Den kan vel også bruges til VB.NET -> ASP.NET?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
24. januar 2005 - 12:21 #15
Ja, bruger det selv hovedsageligt til VB.NET

Prisen svinger fra 1000 kr. (studielicens) til 27.0000 kr. for Proff.

Se en oversigt her:
http://dk.kelkoo.com/b/a/sbs/dk/software/title/visual+studio/platform/WINDOWS/117001.html