Avatar billede pc-care Nybegynder
22. januar 2005 - 22:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk opsætning og hardware

Hejsa
Jeg og en række venner er ved at planlægge at dele en stor internetforbindelse ved hjælp af trådløst netværk. Det er planen at jeg vil sætte en omnidirectional antenne på taget og så skal de andre (klienterne) have en "parabolantenne" jeg har undersøgt at rækkevidden med en sådan antenne skulle være på omkring 1,5 km.

1. Hvilken hardware skal jeg bruge på "basestationen". Der skal selvfølgelig være en antenne men der skal også være en form for router eller noget, så jeg kan bestemmer hvem der får adgang til netværket. Det skal jo ikke være et offentligt netværk .-)

2. Hvad med forstærkning, hvor mange watt må man køre ud med på 2,4 GHz båndet

Håber der er nogen der kan hjælpe med et godt svar.
Avatar billede ierikk Nybegynder
22. januar 2005 - 22:44 #1
Avatar billede ierikk Nybegynder
22. januar 2005 - 22:51 #2
http://www.trendnet.dk/home/wireless.asp
de har en del antenner til fornuftige prisen
husk at i næsten altid har nogle dages returret, hvis ikke i kan få det til at virke
jeg og et par naboer kører med et lille trådløs internet, hvis i får noget op og kører vil jeg gerne høre fra jer,
i kan evt lægge en mail på mailadressen på
http://www.erikogco.dk/
Avatar billede ierikk Nybegynder
22. januar 2005 - 23:06 #3
jeg har noget mere om bredbånd ved lemvig, gemt på compureren
hvis i sender en mail adresse, vil jeg gerne sende det til jer
Avatar billede pc-care Nybegynder
22. januar 2005 - 23:54 #4
Hej ierikk
Tak for dine svar linket til antennerne var godt, men savner stadig information om hvordan man administrerer at det KUN er dem man ønsker der skal komme online, der kan komme online :-)
Avatar billede ierikk Nybegynder
23. januar 2005 - 09:27 #5
jeg vil foreslå at i kontakter nogle af dem på lemvigegnen
Avatar billede ierikk Nybegynder
23. januar 2005 - 09:34 #6
eller læg en mail adresse til mig og jeg sender lidt mere til jer
Avatar billede kenp Novice
23. januar 2005 - 11:21 #7
det kan du jo klare via kryptering og macfiltrering. samt evt dhcp blokering.
Avatar billede glass Nybegynder
09. april 2006 - 02:01 #8
Nu kom jeg lige til at læse dette...
Jeg er en af dem som står for bredbånd i Lemvig og omr.

Måske 15måneder for sent... men mon ikke det går? :P