Avatar billede mikie Nybegynder
19. januar 2005 - 17:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer efter genindstallering af Xp-Home

Jeg har netop genindstalleret XP-Home edt. på sønikkes pc.

Efter genindsatlleringen skete der imidlertid det at jeg mistede forbindelsen til den ene harddisk. Jeg kan slet ikke se at den er indstalleret på hardware-oversigten og den dukker ikke op hvis jeg sætter maskinene til at lede efter ny hardware. Jeg indstallerede med NTFS-formatering men kan ikke lige huske om ikke det manglende drev er FAT32 formateret. Kan det være fejlen ? eller hvad er der så galt.

Efter jeg så opdaterede med SP2, forsvandt også forbindelsen til det trådløse netværkskort (Zyxell). Heller ikke dette dukker op når jeg søger efter det. Den eneste forklaring jeg lige kan komme på, skulle da lige være at driveren så vidt jeg lige husker, ikke var XP-certificeret da jeg indstalerede den første gang, men det forklare vel ikke at søgefunktionen ikke kan finde hardwaren.

PLEASE Help inden knægten afskediger fatter her som IT-haj og selv tager over.

MVH
MIkie
Avatar billede draco999 Nybegynder
19. januar 2005 - 17:52 #1
Ja nu sidder jeg selv med Professional men har du en Mappe inde under KOntrol panelet som hedder administrator??

hvis du har ligger der et lille fint program som hedder COmputer Management ( på engelsk  ) og inde under der er der noget som hedder DISK management der kan du se alle dine Diske også selv om du ikke kan se dem i stifinder ect ect. det er verfald vær at kigge på for derinde kan du formatere din disk så den køre NTFS så du kan få den til at live vist igen.

Hvorfor din driver til din trådløs er forsvundde er et godt spørgsmåæ for det burde ikke forsvinde selv om du instalere SP2, men du kunne vel bare instalere den igen??
Avatar billede hcma Novice
19. januar 2005 - 17:57 #2
ang. den mistede forbindelse til netkortet:  det er et kendt og af microsoft anerkendt problem, som af og til kan opstå ved opdatering med SP2.
Der ligger et fix her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. januar 2005 - 17:58 #3
Samme på DK:
Skrivebord - HøjreMussetast på [Denne comp.] - Administr. - Diskhåndtering - se hvad den kan tilbyde ...
Avatar billede cssfreak Nybegynder
19. januar 2005 - 18:36 #4
jeg ved at everest har et kanon program til at finde al hardware... ALT!

jeg ved ikke om du kan bruge det til noget men det er et kanont program til fx at se om din harddisk er tilsluttet hvilken model det er og meget meget mere !!!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. januar 2005 - 19:19 #5
Avatar billede mikie Nybegynder
20. januar 2005 - 02:58 #7
Hej med jer gæve gutter

Nu har jeg prøvet med disk håndtering og indløsning af patch Og ingen af dem synes at virke. I morgen vil jeg så forsøge at finde netkortet

ALLE GODE RÅD MODTAGETRS GERNE. JEG ER VED AT VÆRE PRESSET "OUT OF ORDER"-skiltet er ved at sidde fast på den "s...." maskine
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. januar 2005 - 19:43 #8
Tanke (1):
"mistede forbindelsen til den ene harddisk" - ka' BIOS i det hele taget se den HD ? Type/model/størrelse ?

Tanke (2):
I enhedshåndteringen - find trådløse netværkskort og fjerne driver.
Luk computer.
trådløse netværkskort (Zyxell) - ta' det fysisk ud af PC'en.
Tænd dyret
Check i enhedshåndteringen at der ikke er 'efterladt' noget med netværkskort.
Luk computer.
Monter det trådløse netværkskort (Zyxell) igen.
Tænd dyret
XP skulle gerne finde det og instalere en eller anden driver enhed - check i enhedshåndteringen ?

Tanke (3):
Har du andre netværkskort i computer - evt. noget On-Board ?
Hvis ja så DISABLE det - hvis muligt i BIOS...
Avatar billede mikie Nybegynder
27. januar 2005 - 10:29 #9
Points går til majsmarken, primært fordi løsningen som udgangspunkt virkede. At det så afstedkom endnu flere problemer da den ekste disk dukkede op, er en anden sag.

mvh
MIkie
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. januar 2005 - 12:20 #10
Avatar billede mikie Nybegynder
27. januar 2005 - 12:23 #11
Næste problem....hvordan overfører man point til den rette person i dette system

mvh
Mikie
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. januar 2005 - 12:37 #12
Maker personen i boxen i venstre side og klik [accepter]. Det er kun personer som har indgivet [svar] som vil være representeret i den box.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. januar 2005 - 12:39 #13
Dette gælder også for en del af dine gamle spm.:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=mikie&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on (gul flag=svar foreligger) - så vær flink og check dem igennem...