Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
19. januar 2005 - 12:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Styring af hvilke afsnit der skal udskrives

Jeg skal igang med at lave en template til brevfletning. Det er jo rimeligt banalt. Det tricky er, at afhængig af hvad der kommer ind i de forskellige felter, så skal der udskrives forskellige afsnit i dokumentet.

Et eksempel kunne være at afhængig af køn og alder blev der forskellig tekst på de udskrevne fødselsdagskort (og nej det har intet med opgaven at gøre).

Kan dette lade sig gøre på afsnitsniveau? og i givet fald hvorledes? Eller er alternativet at lave nogle felter hvis indhold beregnes på grundlag af de flettede felter?

pr0gm4n
Avatar billede rvm Nybegynder
19. januar 2005 - 12:17 #1
Hvis hvert afsnit er en sektion, så kan du udskrive sektionen. Men du kommer ikke udenom en del programmering, der tester dine felter for indhold.
19. januar 2005 - 12:22 #2
Du indsætter If-Then-Else felter i dit hoveddokument til brevfletning.

Ved hjælp af disse kan du styre hvilke feltkriterier, der skal være opfyldt for at den indtastede tekst skal udskrives.

I hoveddokumnetet klikker du på knappen Indsæt felt i værktøjslinien Brevfletning, og vælger If-Then-Else.

rvm-> ..og det helt uden en eneste linie kode ;-)
Avatar billede rvm Nybegynder
19. januar 2005 - 12:26 #3
Flot - jeg glæder mig til et eksempel :-) men kan den skelne mellem hele sektioner?
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
19. januar 2005 - 15:22 #4
Jeg er gået igang med at bokse med sektioner.

For at komplicerer det yderligere er der ikke tale om en traditionel brevfletning; men om at benytte Word fra et andet system via COM-interfacet, hvorved data fra dette andet system indsættes i standardbrevet, hvorefter brugeren kan tilføjer yderligere.

Så programering bliver der formentlig masser af i forvejen.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
19. januar 2005 - 16:49 #5
Det med at printe udvalgte sektioner på en side har jeg ikke meget held med.

Jeg har lavet en side med fire sektioner, og jeg kan se sektionsnumrene i statuslinien og jeg har tillige indsat felter der viser sektionerne.

Når jeg forsøger at udskrive siden ved at sige:
File/Print og sætte Page Range til Pages til s2
så sker der intet... Intet kommer der ud. Skriver jeg p1s2 giver det heller ikke noget.

Jeg er absolut ikke 100 metermester i Word, har faktisk ikke benyttet sektioner i årevis, så al hjælp er meget kærkommen.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
20. januar 2005 - 14:02 #6
Det med sektioner har jeg måtte opgive :( Tilgengæld blev jeg i min higen og søgen rundt på nettet opmærksom på at man i Word kan tildele en tekst font-atributten "Hidden". Den kendte jeg ikke til (men jeg er som nævnt heller ikke mester i Word).

Jeg vil sige tak for forslagene; jeg kunne desværre ikke bruge dem, måske har jeg spurgt for dårligt ;-) Men jeg vil ihvertfald give mig selv pointne.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
21. januar 2005 - 12:47 #7
og så lykkedes det mig at lure hvorledes man tildelte point :-|