Avatar billede smiley2 Nybegynder
20. marts 2001 - 14:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Exchange Server

Jeg skal opsætte et mailsystem til en mindre virksomhed. Hver medarbejder skal have sin egen computer(Email kient) til at hente post, sendt til deres egen email adresse medarbejder@domaine.dk

Derfor skal jeg bruge et program til at hente post via udbderens POP3 Server og \"fordele\" postem mellem medarbejderne.

Kan dette lade sig gøre? Kan MS Exchange server bruges til formålet?

Hvis ja: Findes MS Exchange server til win 98? Exchange Server er vel ikke gratis tilbehør til windows? Hvor læser jeg mere om Exchange server?

Hvis nej: hvad gør jeg så?
Avatar billede manon Nybegynder
20. marts 2001 - 14:35 #1
Ja- MS Exchance er den bedste løsning - du kan læse mere om MS Exchance her - http://www.microsoft.com/danmark/products/exchange2000/ - og ja, exchance kan godt køre på win98.
Avatar billede manon Nybegynder
20. marts 2001 - 14:35 #2
Dog koster Exchance en bondegård.
Avatar billede smiley2 Nybegynder
20. marts 2001 - 14:37 #3
.. det bliver chefens hovedpine.. han pålagte mig bare \"lige\" denne opgave :o)
Avatar billede manon Nybegynder
20. marts 2001 - 14:37 #4
Det Exchance gør - er at hente al post (alle emal konti) ned i programet, det den enkelte bruger så gør, er at \"logge\" sig på exchance og se/hente/læse deres mail med deres outlook.
Avatar billede manon Nybegynder
20. marts 2001 - 14:38 #5
Den lidt billgere løsning er at læse/lære mere om Mdaemon. Også et lille program til det lille kontor/netværk.

Læs mere her: http://mdaemon.deerfield.com/
Avatar billede manon Nybegynder
20. marts 2001 - 14:45 #6
STOP !!

Exchance kan IKKE køre på en win98, den skal have en NT eller win2000server!

Beklager at jeg ikke fik læst det hele rigtig fra starten.
Avatar billede hojben Novice
20. marts 2001 - 14:50 #7
Manon.. det burde du da ha sagt dig selv.. Exchange kører ikke på andet end en server...

MDaemon vil være billigere for jer og kan det den skal...
Avatar billede manon Nybegynder
20. marts 2001 - 14:54 #8
hojben >> ja, det var den berømte \"sorte klap\" det lige dukkede op.
det er fordi jeg netop selv sidder og er ved at finde den bedste email via netværk løsning for min svigerfar og derfor fik jeg lige i farten blandet noget sammen.
Man skal jo være hurtig for at tjene nogle point her *GG*
Avatar billede hojben Novice
20. marts 2001 - 15:02 #9
Godt man ik er her for pointene så *s*
Avatar billede manon Nybegynder
20. marts 2001 - 15:04 #10
Jeg mistede jo over 1200 point ved admins \"forårsrengøring\", så jeg er sq tvunget til det, for jeg skal snart bruge dem til mine egne spm..*s*