Avatar billede halager Nybegynder
17. januar 2005 - 19:26 Der er 8 kommentarer

Sort firkant på opstartsskærm

Jeg har haft installeret et program der kunne lave flere virtuelle skriveborde, efter jeg har slettet det kommer en stor sort firkant med små lodrette hvide striber i når windows starter op. Den forsvinder nogle sekunder efter at skrivebordet er kommet frem. Jeg har slettet programet helt også i reg. databasen, desuden har jeg kørt en defrag. Nogen der har en ide til hvordan jeg slipper af mde den sorte firkant ? Se evt. billede på http://home20.inet.tele.dk/egerup/
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2005 - 19:30 #1
prøv lige at tjekke om det også er fjernet i Start-kør "msconfig" og under fanen start.. bør ikke gøre den store forskel
Avatar billede halager Nybegynder
17. januar 2005 - 19:39 #2
Den står ikke listet i Start
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. januar 2005 - 20:35 #3
Forsøg med en systemgendannelse:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse. Vælg det nærmeste tidspunkt, hvor du ved det virkede. Vær opmærsom på, at programmer installeret efter det valgte tidspunkt forsvinder og opsætningen bliver sat som den var på det pågældende tidspunkt.
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2005 - 20:44 #4
Eller dette, gå i egenskaber for skærm, faneblad skrivebord, klik på Tilpas skrivebord, faneblad WEB og se om der optræder noget der, fjern evt. flueben.
Avatar billede halager Nybegynder
17. januar 2005 - 22:36 #5
Jeg har installeret andre programmer siden så jeg er ikke meget for at lave en systemgendannelse. haverslev: der er ikke noget under Tilpas skrivebord/web, men firkanten kommer jo også inden skivebordet kommer frem, der hvor der står noget i retning af "velkommen til windows"
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2005 - 22:51 #6
Ja ok, men er det så ikke et bios boot billede?
Eller får du det normale opstartsbillede fra bios, derefter det med striberne og til sidst velkommen til windows ?

Hvis det er bios der er ændret, så tast DEL under opstart og "load default settings" - husk at svare ja/Y til at gemme/save-
Avatar billede halager Nybegynder
18. januar 2005 - 18:18 #7
Jeg får et normalt bios skærmbillede så kommer windows xp hvor de der farvede dimser kører i en lille progress bar. Så kommer "velkommen til windows" og oveni "velkommen til windows kommer så denne sorte firkant der fylder ca. 50% af skærmen, så skifter det til skrivebordet og her ligger firkanten også ovenpå skrivebordet, men fosvinder så efter nogel sekunder.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. januar 2005 - 19:41 #8
Prøv at opdatere driveren til dit grafikkort, eller udskift kortet.