Avatar billede fjensen111 Nybegynder
17. januar 2005 - 12:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændring af dynamisk IP

Jeg har adsl ved TDC med dynamisk ip. Kan man selv ændre denne så hver gang nettet starter så starter man med en anden ip adresse end ved den tidlige session på nettet.
Avatar billede le_bon Nybegynder
17. januar 2005 - 12:15 #1
Gør den ikke det alligevel?? Det burde den da...
Avatar billede japping Nybegynder
17. januar 2005 - 12:17 #2
Prøv at tage strømmen fra dit ADSL modem og undersøg om du får en ny IP hver gang. Hvis det er tilfældet, kan du bare anvende en strømskinde med USB forbindelse til PC. Derved slukkes og tændes modemmet i takt med PCen
Avatar billede technohead Nybegynder
17. januar 2005 - 12:54 #3
prøv eventuelt at åbne din konsol ( windows? ) -- kør -> cmd -> ipconfig /renew EL
skulle meget gerne resultere i at du spørger efter en ny forbindelse, man langt fra sikkert er nok (specielt ikke hvis du har router på forbindelsen)
Avatar billede fjensen111 Nybegynder
17. januar 2005 - 12:59 #4
@techno skriver man cmd så kommer man i en dospromt. Er det lige meget om man står i c-roden når man skriver ipconfig mm. Skal man være på nettet samtidig. ??
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. januar 2005 - 17:42 #5
Måske i skulle prøve at sætte jer ind i hvordan en DHCP-server arbjeder.

I kan ikke selv gennemtvinge IP skift, alt det med strøm fra modem er noget vrøvl.

En IP bliver leaset til MAC-adressen på netkort i en fast periode, typisk en time. Når den time er gået laver PC'en en DHCP broadcast og ber om en ny ip-lease. Hvorefter DHCP-serveren vælger enten at give dig den samme eller en ny. I de fleste tilfælde får man den samme, men nogen gange skifter den. Men det kan man ikke styre.

Så svaret er et NEJ
Avatar billede fjensen111 Nybegynder
17. januar 2005 - 19:43 #6
Hvis det har noget at sige så har jeg ikke internet via dhcp men via noget der hedder ppoe et eller andet.
Avatar billede kenp Novice
18. januar 2005 - 10:12 #7
fjensen -> det har det ikke.