Avatar billede krosser Nybegynder
17. januar 2005 - 10:45 Der er 6 kommentarer

Inputboxes og forslag til brugerens indtastning

Hejsa alle,

Hvis man har en inputbox og gerne vil færdiggøre indtastninger i inputboxen, hvordan kan man lave dette. Det jeg tænker på er eksempelvis hvis brugeren taster be , så færdiggøres det med forslaget betaling. skriver brugeren in så færdiggøres det med eksempelvis indbetaling.

Hvis det er muligt ville det osse være godt hvis der for indtastningen in er to muligheder at man så kan bruge evt. tabulator til at gå disse muligheder igennem.

Tak for al jeres hjælp :-)
Avatar billede martin_moth Mester
17. januar 2005 - 11:32 #1
Drop inputboxe - med dem kan du nærmest ingenting

Lav din egen indtastningsform, så kan du både validere indtastninger, fjerne muligheden for at taste tal osv...

I stedet for ovenstående, hvorfor så ikke bare lave en combobox eller en listbox - hvis der kun er et bestemt antal "lovlige" indtastninger, så er inputboxen et dårligt valg...
Avatar billede krosser Nybegynder
17. januar 2005 - 11:49 #2
Jeg har desværre ikke mulighed for at lave dropdown og listboxes i dette tilfælde
Avatar billede martin_moth Mester
17. januar 2005 - 12:44 #3
Hvorfor ikke?
Avatar billede martin_moth Mester
17. januar 2005 - 12:45 #4
Hvor mange ting skal man kunne indtaste i den inputbox - er der uendeligt meget, eller er der kun f.eks. forudbestemte ting, som brugeren skal kunne taste ind?
Avatar billede supertekst Ekspert
19. januar 2005 - 10:15 #5
Evt. alternativer:
Autotekst
Autofuldførelse
Værktøjslinie m/dropdown liste m/tekster - tiknyttet den anvendte skabelon
Makroknapper med "ofte anvendte tekster"

MVH
Avatar billede martin_moth Mester
24. januar 2005 - 11:45 #6
Haloooo?