Avatar billede jimse Nybegynder
14. januar 2005 - 08:58 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Så er der igen igen en hijackthis log

Hej Alle

Maskinen er blevet ekstremt langsom på LAN, så jeg ville da gerne se om der skulle være noget i loggen.

Ellers må jeg søge fejlen andetsteds.

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\avsynmgr.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCS.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_Service.exe
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_WatchDog.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_GUI.Exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeperTray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\VsStat.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\Avconsol.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\Vshwin32.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\NETWOR~1\McShield\mcshield.exe
C:\Documents and Settings\jimkur\Skrivebord\Ny mappe\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tdconline.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hp.com
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NGClient] C:\Programmer\Symantec\Ghost\ngctw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Webroot Spy Sweeper, Enterprise Edition] C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeperTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Ad-watch 3.0.lnk = C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O15 - Trusted Zone: http://*.dknaeweb01
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1105597633168
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hpuiprot.dll
Avatar billede andersenph Nybegynder
14. januar 2005 - 09:39 #1
Jeg kigger den lige igennem for dig med det samme...
Avatar billede andersenph Nybegynder
14. januar 2005 - 09:43 #2
Tjaa der er jo ikke rigtigt noget at komme efter.
Loggen er ren.

Godt nok bruger du DAP. Den er behæftet med spyware, men den kan ikke sløve din maskine mærkbart.

For en sikkerheds skyld kan du jo lige tage et scan.

Download og kør denne engangscanner: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Den skanner nu, og dette kan godt tage et par timer.
Avatar billede jimse Nybegynder
14. januar 2005 - 09:47 #3
Den DAP jeg bruger er en oldgammel en der ikke skulle være befængt med spyware. Jeg prøver lige Kaspersky.
Avatar billede levich Nybegynder
14. januar 2005 - 10:16 #4
Siger denne linje dig noget, jimse? "O15 - Trusted Zone: http://*.dknaeweb01".

Prøv at hente den seneste version af HijackThis og kør programmet igen.
Avatar billede jimse Nybegynder
14. januar 2005 - 10:20 #5
Ja! Det er en intranetside, som skal lægges i trusted zone for at virke med noget integration over til exchange.

Jeg henter en ny version og kører den lige så snart Kaspersky er færdig.
Avatar billede jimse Nybegynder
14. januar 2005 - 10:52 #6
Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\avsynmgr.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCS.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_Service.exe
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_WatchDog.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_GUI.Exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeperTray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\VsStat.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\Avconsol.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\Vshwin32.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\NETWOR~1\McShield\mcshield.exe
C:\PROGRA~1\DAP\DAP.EXE
C:\Documents and Settings\jimkur\Skrivebord\Ny mappe\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tdconline.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hp.com
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NGClient] C:\Programmer\Symantec\Ghost\ngctw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Webroot Spy Sweeper, Enterprise Edition] C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeperTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Ad-watch 3.0.lnk = C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O15 - Trusted Zone: http://*.dknaeweb01
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1105597633168
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hpuiprot.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVSync Manager - Unknown - C:\PROGRA~1\NETWOR~1\VIRUSS~1\avsynmgr.exe
O23 - Service: Bluetooth Service - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: DameWare Mini Remote Control - DameWare Development LLC - C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCS.EXE
O23 - Service: InCD Helper - AHEAD Software - C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: McShield - Network Associates, Inc. - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\NETWOR~1\McShield\mcshield.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Check Point SecuRemote Service - Check Point Software Technologies - C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_Service.exe
O23 - Service: Check Point SecuRemote WatchDog - Check Point Software Technologies - C:\Programmer\CheckPoint\SecuRemote\bin\SR_WatchDog.exe
O23 - Service: Webroot CommAgent Service - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Enterprise\CommAgent\CommAgent.exe
O23 - Service: Webroot SpySweeper Service - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Enterprise\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
O23 - Service: VNC Server Version 4 - RealVNC Ltd. - C:\Programmer\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe
Avatar billede levich Nybegynder
14. januar 2005 - 11:13 #7
Jeg kan ikke se noget, som bør fjernes. Du bruger vist nok en gammel virusscanner fra McAfee, som hvis det er rigtigt, godt kunne erstattes af en nyere.
Avatar billede jimse Nybegynder
14. januar 2005 - 11:25 #8
> levich. Jeg håber da ikke det er en gammel, da det er en virksomhedudgave der bliver opdateret dagligt. Vi har den installeret på ca. 3500 maskiner over det meste af veden.

>andersenph. Læg lige et svar. mwav fandt heller ikke noget.
Avatar billede levich Nybegynder
14. januar 2005 - 11:40 #9
Ok, 3500 brugere. Så er der nok styr på det. Det var blot en sidebemærkning.
Avatar billede andersenph Nybegynder
15. januar 2005 - 18:10 #10
Det kommer her :O)
Avatar billede jimse Nybegynder
17. januar 2005 - 08:42 #11
Takker for hjælpen. Jeg må finde ud af hvad der ellers er årsagen til at maskinen er ekstremt langsom over netværk.