Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 19:23 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

STORT problem 335 point!

Jeg sidder her med et problem:(
Jeg har en ven, som bor i slagelse og jeg bor i ballerup. Derfor er jeg igang med at lave et program så mig ham(kun mig og ham) kan connecte ind på hinandens computere (en slags server ting) vi vil gerne spille computer spil samme og det ville være en god øvelse da jeg er igang med en datamatikker uddannelse.

MVH
Shadmuda
Avatar billede lrj Nybegynder
19. marts 2001 - 19:27 #1
Hvad er problemet?
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 19:31 #2
hvordan kan jeg connecte min pc til hans når jeg går online?
Avatar billede ziron Nybegynder
19. marts 2001 - 19:32 #3
jeg er nu heller ikke helt med???

/ZIRON
Avatar billede lrj Nybegynder
19. marts 2001 - 19:33 #4
Et program som VNC er oplagt til fjernstyring. Ellers kan du vel oprette et VPN mellem jer to. Forkortelser kan med fordel slås op på http://www.google.com :)
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 19:35 #5
Okay...hvordan kan jeg via et program jeg laver få adgang til hans computer når han er online og at han kan det samme? skal jeg bruge nogen bestemte componenter
Avatar billede ziron Nybegynder
19. marts 2001 - 19:38 #6
hvad skal du kunne over dit program????
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 19:45 #7
til en start kunne sende ham data og hvis det er muligt at kunne spille pc spil med ham:) vi har begge to en ftp server
Avatar billede ziron Nybegynder
19. marts 2001 - 19:48 #8
det kan gøres over ftp\'en... og spille, hvilke spil, et du selv har lavet???

/ZIRON
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 19:50 #9
nej, tit er det rainbowsix.
hvordan kan jeg så tilføje ftp serveren i mit program? jeg gider ikke downloade cuteftp eller lignende...øvelse
Avatar billede lrj Nybegynder
19. marts 2001 - 19:58 #10
Hvad er det helt nøjagtigt du vil have dit program til at gøre? Erstatte tcp/ip stacken på jeres computere?

FTP bruger du til at overføre filer imellem jer. Spil understøtter normalt tcp/ip, så en af jer kan sætte en server op, den anden kan joine.

Hvad mere er der i det?
Avatar billede ziron Nybegynder
19. marts 2001 - 19:59 #11
til rainbowsix har de ikke deres ejen server, hvis det altså er muligt at spille over nettet??

du kan bruge NMFTP komponentet, der er eks. med til delphi.

/ZIRON
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 20:02 #12
okay, men jeg vil gerne prøve at lave mit eget program, som kan connecte op til flere så. Vi skal kunne sende hinanden ting(billeder og sådan) og spille ellers bare en af delene
Avatar billede lrj Nybegynder
19. marts 2001 - 20:05 #13
shamuda - hvad er det du vil have dit program til at gøre?

Du kan jo godt bikse en chat-server/klient-ting sammen, men at bruge ICQ ville nok være nemmere.

\"connecte op til flere\" - hvad mener du med det?

Sende hinanden ting: ICQ eller FTP ville nok være at foretrække..
Avatar billede ziron Nybegynder
19. marts 2001 - 20:06 #14
jeg i har en ftp server og så nu laver du et ftp client... og derefter kan i overføre...

hvis du skal lave en fpt client kan du kigge på:

NMFTP komponentet, der er eks. med til delphi.

/ZIRON
Avatar billede ziron Nybegynder
19. marts 2001 - 20:07 #15
hov ingen \"jeg\" istarten...
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 20:08 #16
irj ok kan du bikse en sammen? jeg vil gerne lære du:)
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 20:08 #17
ziron eller kan du
Avatar billede ziron Nybegynder
19. marts 2001 - 20:13 #18
ja jeg har leget med det, men start med at kigge på det eks. der følger med til delphi, det gennem går det meste af det man kan...

/ZIRON
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 20:14 #19
ok, jeg prøver:)
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 20:33 #20
okay, det component kan ret meget, kan du ikke sende mig det du har lavet indtil videre så kan jeg selv arbejde videre på den.
Du får pointene så
Avatar billede ziron Nybegynder
19. marts 2001 - 20:35 #21
okay en mail tak....
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 20:37 #22
bilal@privat.dk
Avatar billede ziron Nybegynder
19. marts 2001 - 20:40 #23
afsted fløj det..

kig lidt på dette, det kan ikke rigtig noget endnu men laver lidt vidre. kan sende senere hvis det er noget????

/ZIRON
Avatar billede dj Nybegynder
19. marts 2001 - 20:41 #24
geez og mig der skal til og igang med en datamatiker uddannelse ...
hvorfor er det lige jeg ikke har de store forventninger til niveauet?

...

/DJ
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 20:43 #25
hvad snakker du om? Det jeg kan er noget jeg har lært selv jeg går på hhx lige nu din nød
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 20:43 #26
perfekt ziron:)
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 20:44 #27
du må meget gerne sende sendere..glem mig ikke:)
Avatar billede dj Nybegynder
19. marts 2001 - 20:45 #28
\".. og det ville være en god øvelse da jeg er igang med en datamatikker uddannelse\"
ok .. jeg misforstod nok bare noget ...
Avatar billede ziron Nybegynder
19. marts 2001 - 20:46 #29
det var da godt kig lidt på det. og okay sender lidt senere. skal nok huske dig.
ellers har du jo min mail *G*

/ZIRON
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. marts 2001 - 22:24 #30
shadmuda >> Prøv at hente Indy fra Jedi det er \"Net\" componenter til delphi med source og online hjælp, dem der er med til kylix og delphi6 når den kommer.

/MArtin
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 22:26 #31
url er?
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. marts 2001 - 22:33 #32
www.jedi-delphi.org mener jeg.
Avatar billede ziron Nybegynder
19. marts 2001 - 22:35 #33
http://www.delphi-jedi.org/ er det bare for at rette *G*

/ZIRON
Avatar billede shadmuda Nybegynder
19. marts 2001 - 22:35 #34
ok tak