Avatar billede jaspers_cool Nybegynder
10. januar 2005 - 20:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Exchange i udlandet

En af mine kollegaer er i spanien i øjeblikket og kan ikke sende mails i outlook.

Han har sin egen bærbar med som er sat op korrekt. Da han kan modtage mails troede jeg at det var et problem med smtp serveren, men jeg har prøvet at godkende hans (wan på hotellet) ip. Han kan ikke engang logge ind på hans internet konto (www.domæne.dk/exchange) hvad kan være årsagen til dette.

Jeg tror til dels det stadig kan være smtp serveren.
Avatar billede jaspers_cool Nybegynder
10. januar 2005 - 20:59 #1
Jeg har testet det her fra DK og her virker det stadig perfekt.
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2005 - 21:02 #2
Det lyder som om der mangler et flueben et sted i Outlook.
Starter Outlook og tryk på "funktioner" og derefter på punktet "Konti".
Der skal du vælge fanebladet "Post". Så skal han markere din konto og så trykke på knappen "egenskaber" ude til højre.
Vælg fanebladet "servere" og derefter skal der flueben i den nederste linje der hedder "Min server kræver godkendelse".
Så tryk på "ok", derefter på "luk" og luk så Outlook ned.

Jeg er dog slet ikke sikker på det er løsningen på problemet men det er et forsøg værd.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. januar 2005 - 21:02 #3
Det kan være hotellet der blokkere port 25 i deres firewall, for at undgå at spam bliver udsendt fra dem. Det er en ret naturlig ting at gøre for et offentligt net som et hotel net
Avatar billede a1a1 Novice
10. januar 2005 - 21:02 #4
smtp servern????

er han ikke opsat til at sende igennem jeres?
hvis han er:
"godkende hans WAN" er det til at relaye på din smtpserver?

;o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. januar 2005 - 21:03 #5
Jeg kender flere hoteller og andre der kun tillader brug af web mail fra deres offentligt tingængelige net
Avatar billede a1a1 Novice
10. januar 2005 - 21:06 #6
kan han ikke bruge webmail eller rpc (hvis i har 2003)
Avatar billede jaspers_cool Nybegynder
10. januar 2005 - 21:19 #7
@kalp det er gjort ellers kan han heller sende mail i DK.
@bufferzone han har prøvet det før fra hoteller, internetcafeer og i private hjem hvor det burde virke og jeg forstår slet ikke hvorfor den ikke virker igennem online exchange.
@a1 det er relay på smtp serveren.
det er ikke en holdbar løsning at bruge ewb2mail da han snart skal flytte derned og arbejde derfra.
Avatar billede jaspers_cool Nybegynder
04. februar 2005 - 15:33 #8
lukker