Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
10. januar 2005 - 18:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan man lærer om layout.

Hey...
Jeg kunne godt tænke mig at lærer lidt om hvordan man får siderne til at være flotte.. altså sætte et layout op til en rapport fx.

Jeg tænke mig nogle bøger eller sider, som hjælper en med at være "kreativ".. og dermed lærer en at sammen sætte et layout med de rigtige skrifttyper, farver o.lign. så det giver et flot, professionelt indtryk.. hvis man kan sige det sådan...

Håber i kan hjælpe mig med denne måske vanskellige opgave

//Casper Jacobsen
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. januar 2005 - 18:44 #1
hjemme.sider til at begynde med, Grafisk Litteratur, Torben Wilhelmsen, Thomas Green, Geert Sander
design til skærmen, Grafisk Litteratur, Kim Petersen, Pernille Hansen
webdesign ...sådan, Grafisk Litteratur, Henrik Birkvig
God webkommunikation, Dorthe Bajda Appel og Bjørn Borup

...det var lidt litteratur at gå igang med
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. januar 2005 - 18:50 #2
...tror ikke at duzer snakker om webdesign...

Anyway så er det www.grafisk-litteratur.dk du skal se på.
"Typografi og DeskTop Publishing" - er et must.
Og så er der jo "Grundbog i grafiskdesign".
Begge af Birkvig
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
10. januar 2005 - 19:11 #3
Efter mine erfaringer kommet det gode øje for opsætning af fedt design ikke bare ved og læse, det er en kunst der skal arbejdes med lægnde.
Den måde jeg har lært det på er og få Inspiration på nettet og bag efter prøve og lege med det selv i et billedebehandlings program eller i f.esk. word for og lave et fedt visitkort.
Det er vejen fjern mener jeg helt sikkeret. Men der findes elvfølgelig tons vis af bøger der beskriver hvordan man sammensætter farver bedste efter hvordan mennesket tænker og ragere på farver. Dette kommer nu også med tiden når man arbejder med det praktisk vil jeg helt sikkeret mene, men det er jo en holdningssag.
Ved ikke om jeg er inde på det rigtige du tænker på eller søger hjælp om?
Men håber du kan bruge det.
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. januar 2005 - 05:39 #4
Bøger er en god måde at lære af andres erfaringer. Og så er det vigtigt at kunne "reglerne" så man ved hvornår man bryder dem.
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
11. januar 2005 - 22:24 #5
Hey, tak for jeres input alle sammen.. det jeg søger er en bog at støtte mig til.. sådan så jeg kan læse en lille smugle.. og så arbejde med det selv.. jeg syntes også at man lærer bedst ved at prøve sig frem.. men jeg syntes også det er meget rart at have en bog som man kan støtte sig til...

Det er ganske rigtigt at det ikke er webdesign jeg ønsker at lærer noget om... men mere at opbygge dokumenter som rapporter og sådan noget til skolearbejdet...

Jeg har valgt at købe den bog som hedder Thypografi og Desktop Publishing... så satser jeg på at kan få noget ud af den ;o) Så kan jeg altid investere i den anden bog hvis det er...

Man tak til jer alle 3 :o)