Avatar billede morlin Nybegynder
10. januar 2005 - 18:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan avi filer ses på dvd?

Hejsa

Jeg har to avi-filer som jeg har gerne vil ha sammenkoblet, og derefter brændt ned på en dvd-skive, så man efterfølgende kan se den på sin dvd-afspiller. Kan det lade sig gøre ? Og hvilke(t) program skal jeg benytte ?
Avatar billede cupermann Nybegynder
10. januar 2005 - 18:12 #1
Nogle DVD afspiller kan man jeg ved at Sony`s kan alså den jeg har kan ikke lige huske hvad Model nr den har. Men den DVD afspiller fra Aldi kan også for har lige købt mig sådan en til en gave.

/The-World.dk
Avatar billede cupermann Nybegynder
10. januar 2005 - 18:13 #2
Mener jeg gav 249,- for den fra Aldi
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. januar 2005 - 18:18 #3
Avatar billede morlin Nybegynder
10. januar 2005 - 18:28 #4
Hmmm .... jeg kan godt se, hvad du mener, men jeg er ikke klar over, hvordan jeg får smidt avi. filer ned på en dvd, så jeg kan se dem ??
Avatar billede cupermann Nybegynder
10. januar 2005 - 18:35 #5
Okay brug Nero til det brænd ned fra cd til dvd
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. januar 2005 - 18:37 #6
Pssst - det kunne jo være at hvis du pænt fik afsluttet dine http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=morlin&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on - specielt GULE FLAG at der så ville dukke nogen om med guldkorn...
Avatar billede patrion Nybegynder
10. januar 2005 - 18:40 #7
Majsmarken>lol 7 ud af 40 besvaret,vil det ingen ende tage?
Avatar billede morlin Nybegynder
10. januar 2005 - 18:54 #8
det er fair nok ..... men der er altså også en del af dem, hvor svaret er ufuldstændigt
Avatar billede patrion Nybegynder
10. januar 2005 - 19:19 #9
Ok men er du standet i en tråd og der ikke kommer mere hjælp som du kan bruge.
Så lukker du bare selv,det er ganske normalt.
Mht.dit spørgemål her ,kan du bruge Vitualdud.
Følg denne guide slavisk,så er dit problem løst.

http://home20.inet.tele.dk/dreamtime/
http://prdownloads.sourceforge.net/virtualdub/VirtualDub-1.5.4.zip?download

Men din dvd afspiller skal understøtte divx.
Hvis ikke skal du bruge dette program til at converter til dvd

http://ulead.com/dmf/trial.htm
Avatar billede norbert Nybegynder
10. januar 2005 - 21:27 #10
http://www.digitalempire.dk/convert/diko.shtml
Du kan også bruge denne guide. Så er du stensikker på, at den kan afspilles på din dvd.
Avatar billede patrion Nybegynder
10. januar 2005 - 22:30 #11
Har du fået lukket nogle af dine mange åbne spørgsmål?
Nobert>Den kendte jeg sku da i ik.Den vil jeg nu også lige prøve.
Men Virtualdub er nu ikke så dårlig ,men man skal jo altid være åben for nyt:)
Avatar billede norbert Nybegynder
10. januar 2005 - 22:35 #12
Jeg har heller ikke selv prøvet den :-) Men phatlasse er kanondygtig, og jeg har fuld tillid til ham, så når han siger god for den, så passer det :-)
Avatar billede morlin Nybegynder
11. januar 2005 - 07:44 #13
Det er super ......... Tak for kommentarerne, men jeg ville jo gerne, hvis gad skrive et svar ;-) så jeg kunne gi point. Jeg er her nok mest tilhænger af noberts kommentar. Det virker optimalt
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2005 - 09:36 #14
Jamen jeg kan godt lægge et svar :-)
Det link som jeg har lagt, laver DVD-filer - altså mpeg-filer - som bør kunne afspilles på enhver DVD. Men nogle DVD-afspillere kan også afspille AVI-filer, dvs. divx/xvid, som patrion er inde på. Nu ved jeg jo ikke hvilken dvd-afspiller du har og hvad den kan, men du kan ihvertfald altid prøve dig frem. Virtualdub bruges så vidt jeg ved kun til avi-filer. Men ellers så kan du altid kigge dig frem på http://www.digitalempire.dk som har mange forskellige guides. Og der er også guides på dansk, hvordan du bruger virtualdub
Avatar billede morlin Nybegynder
11. januar 2005 - 11:59 #15
Min afspiller er efterhånden ved at være 6-7 år gammel, men fra Sony, så den klarer sig godt endnu ;-) Men også derfor at jeg mest holder mig til dit svar i og med, at jeg næsten er sikker på, at den ikke kan afspille divx-film ... og tak for linket ;-)
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2005 - 12:02 #16
Det har du nok ret i - divx/xvid er ihvertfald ikke 6-7 år gammelt :-)
Og tak for point :-)
Norbert
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2005 - 12:04 #17
æMen så vil jeg lige spørge dig: Har du prøvet om den overhovedet kan afspille "hjemmelavede" DVD'er? Du kan nok godt få et problem med sådan en gammel afspiller. Ikke alle afspillere med så mange år på bagen kan afspille hjemmebrændte DVD'er.
Avatar billede morlin Nybegynder
11. januar 2005 - 14:45 #18
Jo, det har jeg prøvet og det kan den godt .... det virker i hvert fald efter hensigten ;-)
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2005 - 21:43 #19
Så skulle der ikke være nogen problemer. :-)