Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 1999 - 11:20 Der er 20 kommentarer

En lille tricky...

Er der nogen der kan hjælpe mig ? Jeg har et lille dumt problem. Hvordan skifter man lettest "," på num. tastaturet til et "." Det ville jo være lidt lettere til at skrive fx ip adresser...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. oktober 1999 - 11:37 #1
ved at vælge engelsk tastatur i kontrolpanelet
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 1999 - 12:01 #2
Ja fedt !! men det er der jo lige et par kraftige ulemper ved... Så det er nok ikke lige måden (eller skal jeg bare skrive maaden med det samme)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. oktober 1999 - 12:42 #3
jeg tror det er den eneste måde
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 1999 - 13:22 #4
Man må da kunne få en lille util der kan ændre ens keyboard layout.. Hmmmm der må være en anden måde,, Suk.
Avatar billede one Nybegynder
20. oktober 1999 - 21:45 #5
du kan  måske  ofre  100 kr på et nyt?

Andreas
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 00:28 #6
smarte andreas, fat nu at det er softwaren og ikke tastaturet der afhænger af!!!!
Avatar billede one Nybegynder
21. oktober 1999 - 00:49 #7
ja men  hvis han ikke kan få nogen andre svar din nar esben så kunne det jo være at det er den eneste løsning!
spade.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 00:55 #8
spade selv, fat det nu!!!!!!!!!!!!!!!!! DET ER IKKE TASTATURET, MEN SOFTWAREN DER AFGØR DET! HVOR MANGE GANGE SKAL JEG BANKE DET IND I DIN LILLE HJERNE? DU BLIVER VED MED AT TRO DET, SELV OM JEG OGSÅ SAGDE DET TIL DIG FOR 14 DAGE SIDEN!
Avatar billede one Nybegynder
21. oktober 1999 - 01:00 #9
ja men for satan i helvede  så fortæl mig det dog så manden som vil havde det afvide kan......får det afvide!  du er så klog  find du nu ud af det!

Andreas
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 01:04 #10
jeg kan sige så meget at det skal indstilles i softwaren og at det er lige meget hvor mange engelske tastaturer han køber, den vil kun skrive . hvis han sætter softwaren til det
Avatar billede butthead Nybegynder
21. oktober 1999 - 14:00 #11
Du skal Vælge: Start -> Settings -> Control Pannel -> Keyboard.
Her vælger du: Language -> Add (Her vælger du hvilket ssprog du vil bruge på dit keybord !!)

Under "Switch Languages" vælger du fx. "Left Alt+Shift" Hvorved at du bare skal trykke venstre Alt & Shift ned samtidigt for at ændre sprog !!

Ved at Aktivere "Enable Indikator on Taskbar" får du et Ikon i din Taskbar som fortæller hvilken sprog du bruger, og hvormed du også kan vælge mellem de sprog du har installeret !!

Så man behøver ikke hverken at købe nyt Tastetur & eller noget Software for at gøre det !!

Så en smugle har de da tænkt sig om ved MicroSkrot !!

Håber det har kunnet løse dit lille problem !! :-)

Butthead.
Avatar billede gozar Nybegynder
21. oktober 1999 - 23:04 #12
Måske langt ude men kan man ikke ændre lidt i front filen??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. oktober 1999 - 00:09 #13
nej
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. oktober 1999 - 02:13 #14
jeg tror jeg har fundet svaret:

gå ind i kontrolpanel -> International -> Tal

der kan du ændre det
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 1999 - 16:01 #15
Ja man kan da ikke sige andet end at det er en livlig debat, men I er ikke kommet tættere på det rigtige svar !!!

Jeg tror faktisk at der er Gozar der er tættest på, selv om han bliver affejet på det groveste af cyberespen. Den nar !

Hvad fik dig til at bare sige nej ?? Har du checket det ??

Og nej det er ikke som du foreslår i KP -> Int. -> Tal... Det havde du også vist hvis du havde taget dig tid til at prøve det selv. Tsk,tsk. Det er bare hvordan talformatet er vist....

Gozar, hvis du har en ide til hvordan man ændre front filen, er jeg åben for forslag.

Nå men forsøg igen, og så skal vi vel nok finde ud af det...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. oktober 1999 - 20:34 #16
mener i front eller font filen?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. oktober 1999 - 20:35 #17
jeg ved i hvert fald at det ikke hjælper noget at ændre i fonten, derfor skrev jeg nej
Avatar billede gozar Nybegynder
24. oktober 1999 - 19:15 #18
Jeg fant den her font creator/editor!

http://www.download.com/pc/software/0,332,0-72713-s,1000.html?st.dl.search.results.tdtl
Avatar billede butthead Nybegynder
24. oktober 1999 - 19:42 #19
Det vil ikke nytte noget at ændre i en font, for der ved ændre man jo kun den grafiske præsentation af den ønskede karakter !!

Man skal ind og fortælle puteren hvilken codepage man vil bruge. fx. som jeg har beskrvet oven for !
Butthead
Avatar billede iver Nybegynder
28. oktober 1999 - 11:37 #20
Truck, Truck!!!!!!
Det kan man slet ikke!!!! He He!!!!!?????