Avatar billede jonasbh Nybegynder
08. januar 2005 - 00:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Canon Ixus 500 - problemer med fokus

Hej

Jeg er den glade ejer af et Canon IXUS 500. Gennem et halvt år har jeg taget en masse gode billeder. Jeg har dog oplevet et problem med ”Manual optagelse”. Alle billeder jeg tager med manual optagelse bliver uskarpe – ude af fokus. Det kan jo skyldes at jeg ryster for meget på hænderne, men jeg har ingen problemer med automatisk optagelse.

Er det noget jeg gør galt?
Er der en indstilling jeg har sat forkert?
Eller er der noget galt med mit kamera?

På forhånd tak for al hjælp!

Mh. Jonas
Avatar billede jimsim Nybegynder
08. januar 2005 - 00:46 #1
Nu har jeg ikke IXUS med G5. Har du tjekket din lukketid. Den står enten som f.eks 1" eller 1/60
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2005 - 00:50 #2
det er med 100% din lukke tid der er for lang s bliver de rystede

lige for at opfriske funktionerne på hjulet på kameraet

m = manuel valg af blænde & lukketid
tv= manuel valg af lukketid
av= manuel valg af blænde
p= samme som fuld auto blot kan man vælge iso / hvidbalance og drive mode
grøn firkant = fuld automatik kameraet laver gennemsnits beregninger til billederne
Avatar billede jonasbh Nybegynder
08. januar 2005 - 00:51 #3
Mit kamera er selvfølgelig løbet tør for strøm. Jeg tjekker om det hjælper i morgen.

Mh. Jonas
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2005 - 11:08 #4
et extra batteri kan du få meget billigt hos www.batterier.dk købte selv mit der til et canon 10d
Avatar billede jonasbh Nybegynder
08. januar 2005 - 17:15 #5
Hej Jimsim og Jetdirect!

Tak for tippet om batteriet, jetdirect. Er det ordenlig kvalitet? Og kan de oplades i Canons oplader?

Jimsim: På Ixus 500 kan man ikke sætte lukketid - kun til langsom lukketid (til natoptagelser). Den står på 1" pr. default.

Jetdirect: Jeg kan slet ikke finde noget om de indstillinger du omtaler. Øv Øv!

Mh. Jonas
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2005 - 17:07 #6
vedr batteriet ja det er en ok kvalitet til prisen :-)

på batterier.dk går du ind uder digital kameraet og finder canon derefter ixus 500

CANON

PL1LG-308
NB-1L, NB-1LH / IXUS V, IXUS V2, IXUS V3, IXUS-330, IXUS-400, IXUS-430, IXUS-500,
PowerShot S100/S110/S200/S230/S300
Li-ion 850mAh 3,7v (27g)

L=49.80 B=32.20 H=10.60

Pris: kr. 199,-
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2005 - 17:08 #7
incl moms og levering
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2005 - 16:31 #8
ved lang lukke tid husk og bruk stativ
Avatar billede jonasbh Nybegynder
17. januar 2005 - 21:04 #9
Hej Jetdirect!

Ingen løsninger virkede. Jeg har ringet til Canon og de mener kameraet ikke virker korrekt. Tak for hjælpen anyways! Faktisk får du de 60 point for tipset om de billige batterier. Har købt et allerede.

Mh. Jonas