Avatar billede ereedtz Nybegynder
07. januar 2005 - 14:26 Der er 1 løsning

128 hex WEP-key har da 26 tegn, ikke?

Jeg har bøvl med at få en trådløs printserver (tew-p1p fra Trendnet) til at virke.

Jeg opdagede så at installeringsprogrammet til printserveren kun lod mig indtaste 25 tegn i feltet til netværkets wep-key (128 hex).

Jeg er ingen netværkshaj, men er sådan en ikke altid 26 tegn (13 par)?

Jeg skrev til Trendnets support, men han svarede at den skal være 25 - er det mig eller ham der er en klovn?

Hilsen Espen

Her er lige min korrespondance med helpdeskfyren:
----
[12/30/2004 2:03:00 PM - ereedtz]
I can't get my TEW-p1p to work in normal-mode.
In diag-mode all is fine, but I can't ping the print server after the wireless installation.

I went back to check that I put the WEP-key right, and I noticed that the installationtool only allows 25 characters of the 128 bit hex key - it should be 26, right?
Could this be what's causing the trouble, and is there some  other way to set the WEP-key?

Thanks,
Espen

[1/6/2005 12:12:22 PM - support]
TRANSFER REPS: support => tom j

[1/6/2005 12:12:22 PM - support]
Hello,

If it is 128-bit Hex, then it should be 25 characters.  Make sure that you did not put in any unnecessary characters or spaces.

Thank you,
Tom
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2005 - 14:47 #1
- 128 bit ASCII WEP code has 13 characters
- 128 bit HEX WEP code has 26 characters