Avatar billede freethinker Nybegynder
06. januar 2005 - 22:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Genskabelse af korrupt data på CF-kort

Jeg har ved en fejltagelse kommet til at afbryde mit digitale kamera, mens den var ved at lagre et billede. Det medførte først og fremmest at kortet ikke var muligt at læse direkte fra kameraet længere.
Jeg har ikke desto mindre formået at genskabe en del billeder - nogle kun delvist - vha. programmet PhotoRescue. Dog var genskabelsen ikke perfekt.
Mit spørgsmål går nu på, om jeg kan få fat i andre (gratis) programmer, der kan genskabe mine data?

På forhånd tak!
Avatar billede woolbox Nybegynder
06. januar 2005 - 23:04 #1
Jeg har før brugt GetDataBack på flash kort. Kræver blot at du kan mounte det som et fysisk drev for at kunne tjekke dit kort.

Det fås i en trial udgave hvor du ikke kan kopiere reddet data, men kun se det. Så kan du åbne billederne individuelt og gemme dem på disken. Har du mange kan det tage lang og så er registreringen måske værd at overveje?

GDB kan hentes fra http://www.runtime.org/gdb.htm - Der er en separat version til NTFS og FAT, sidst nævnte skal bruges til flash kort.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. januar 2005 - 08:20 #2
prøv at kigge her: http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
PC Inspector File Recovery - gratis
Avatar billede woolbox Nybegynder
07. januar 2005 - 09:14 #3
fotograf -> Cool, altid godt at få udvidet horisonten! :)

Hvordan er dine erfaringer med programmet? - Har selv reddet data ud fra rimelig fucked up harddiske med GDB :)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. januar 2005 - 09:30 #4
Jeg har "desværre" aldrig haft brug for det, men har reddet en hel arbejdsdag for en af mine kollegaer.
Så den ligger installeret på min computer ...i tilfælde af !!
Avatar billede freethinker Nybegynder
08. januar 2005 - 20:14 #5
fotograf -> Jeg har prøvet PC Inspector File Recovery, men hver gang jeg prøver at genskabe tabt data går den i stå undervejs i processen. Ved ikke, om kortet slet ikke kan læses i den sektor. Men jeg har altså fået læst dele af kortet med PhotoRescue, der dog ikke genskabte alt 100%
Måske der er andre mulige programmer?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. januar 2005 - 22:38 #6
Der du ikke kan genskabe data, er jo nok der hvor der befinder sig nogle datafejl.
Det er en selvfølge at de ikke kan genskabes som billeder, hvis man har haft en kortfejl, må man acceptere en 90% genskabbelse, eller hvad man nu kan genskabe.
Alt mere end de 0% er trods alt positiv i sådan en situation.
Avatar billede freethinker Nybegynder
08. januar 2005 - 22:59 #7
Ja, det ville jeg sådan set også være tilfreds med. Men problemet er, at den går i stå ved 493...så kan den ikke læse længere...måske skal den bare stå mere end en time!???
Avatar billede woolbox Nybegynder
09. januar 2005 - 00:39 #8
Har du prøvet GDB?
Avatar billede freethinker Nybegynder
09. januar 2005 - 21:31 #9
Jeg prøvede GDB med forbløffende gode - og hurtige - resultater. Bare ærgerligt, den ikke er gratis, men jeg fik mine billeder tilbage igen! Så tak for hjælpen.
Avatar billede woolbox Nybegynder
09. januar 2005 - 23:01 #10
Blev selv MEGET glad for GDB da min harddisk crashet med et projekt jeg havde arbejdet på i måneder, som der ikke var backup af! Bestemt de 400 kr. værd!

Velbekomme!