06. januar 2005 - 21:52 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

TDC MiniVigor128 USB Internetopkobling - Windows XP fryser fast

Hej eksperter!

Så er jeg på banen igen med endnu et spørgsmål.

Min ven bruger Windows XP Home Edition SP2 (ny installation på ny PC). Efter at TDC har hjulpet med installation af "MiniVigor128 USB 2.0 IDSN modem" fungerer alting umiddelbart korrekt. Man kan også gå på nettet via Internet Explorer og surfe rundt.

Men hvis man prøver at starte Outlook Express for at læse mails, ELLER hvis man lukker Explorer'en og afbryder internetforbindelsen, så fryser Windows fast og der er ikke andet at gøre end at slukke på kabinettet.

Der benyttes helt nyt trådløs Logitec tastatur og mus.

Jeg har læst følgende spørgsmål, men er ikke blevet meget klogere:

http://www.eksperten.dk/spm/364198
http://www.eksperten.dk/spm/338057
http://www.eksperten.dk/spm/242290

TDC butikken har I DAG installeret modemet - efter at jeg har prøvet mange gange ved at følge deres manual. Så mon ikke driveren er ret ny...

Grunden til at jeg ikke kunne få installeret modemet var, at programmet i modemet ikke fungerede til Windows XP. Så vi har altså først kæmpet med (og tabt til) et forældet modem, hvorefter vi har fået TDC butikken til at installere et nyt modem. Kan det være derfor vi har problemer nu?

Hvad med en USB/Serial converter? Er det nødvendigt og vil det helt sikkert løse problemet?

Venlig hilsen

Morten Steengaard
Avatar billede patrion Nybegynder
08. januar 2005 - 11:19 #1
Hej
Der er problemer med dette modem.
Lever det tilbage og få et Jensen modem.Dette har TDC også.
Koster lidt mere ,men køre bedre med xp.
Avatar billede petruss Nybegynder
09. januar 2005 - 13:36 #2
Har du prøvet det med ohm omskifteren på boxen?
10. januar 2005 - 08:57 #3
Hej igen.

Min ven har aftalt at TDC skal løse alle hans problemer tirsdag morgen, så jeg gør p.t. ikke mere ved sagen.

Jeg skal nok tildele point til jer, når problemet er løst - som tak for jeres interesse.
Avatar billede petruss Nybegynder
18. januar 2005 - 06:46 #4
Må vi ikke høre hvordan Tdc fik løst problemet. Jeg har selv snakket med dem uden at få det til at virke.
18. januar 2005 - 08:37 #5
Hejsa.

TDC stillede med en tekniker, som ikke vidste noget om EDB...

Der var nemlig også problemer med at hvis man snakkede i telefon mens PC'en startede op, så mistede man telefonforbindelsen.

Teknikeren kunne ikke gøre andet end at bekræfte, at ledningerne var i orden.

Der er nu bestilt en IT-kyndig TDC-ansat. Jeg ved ikke, hvornår han kommer - og om TDC overhovedet ved nok om de produkter, de sælger, så de kan få dem til at virke :-)
Avatar billede patrion Nybegynder
18. januar 2005 - 08:49 #6
Problemet løst?
21. januar 2005 - 13:19 #7
Til Patrion.

Læs mit indlæg af 18.1.05 kl. 8:37.
31. januar 2005 - 15:09 #8
Hej.

Nu virker alting!

Der har nu været besøg af en IT-kyndig TDC-ansat. Det tog ham 10 minutter at få det hele til at virke.

Desværre var jeg der ikke, så jeg kan ikke sige præcist, hvad der var galt. Han fortalte min ven, at der var forskel på XP Home Edition og XP Professional på dette punkt.

Så han gik ind i noget opsætning og ændrede fra "Professional" til "Home". Jeg har IKKE set denne valgmulighed nogen steder og den reelle fejl er naturligvis, at der i TDC's installationsvejledning ikke skelnes mellem disse to systemer.

Petruss: Du bedes komme med et "svar". Så snart du har gjort det, får I begge point.

I øvrigt Petruss: TDC-butikken havde PC'en nede i over en time, fordi den til at begynde med slet ikke kunne komme på nettet. Det skyldes, at det MiniVigor-modem, min ven havde fået, var fra før XP's tid og IKKE fungerede til XP (i hvert fald ikke home edition).

Efter denne time kunne han komme på nettet, men ikke afbryde forbindelsen uden at ALT låste på PC'en. Grunden til at det samme skete, når man startede Outlook skyldes, at Outlook var sat op til at checke for mails og afbryde forbindelsen efter dette. Så hver gang vi startede Outlook, låste computeren få sekunder senere.

Men til slut lykkedes det altså at finde en TDC-mand, der ved noget om sagen. Alt dette er foregået i Hjørring, så i din næste kontakt til TDC kan du evt. forslå, at de ringer til TDC i Hjørring for at finde ud af, hvem der går på kundebesøg og ved noget om MiniVigor.
Avatar billede petruss Nybegynder
07. februar 2005 - 12:53 #9
Det kunne være man skulle ringe til Hjørring for her ovre ved de ihvertfald ikke en disse om det møg de sælger.
07. februar 2005 - 14:06 #10
Hej.

Det kan diskuteres, hvor meget I reelt hjalp mig i sagen, men tak for jeres interesse og uanset hvad, så vil jeg hellere give jer point end give dem til TDC!

Må Gud velsigne jer rigt og give jer alt, I behøver.

Venlig hilsen

Morten Steengaard
morten_steengaard@yahoo.dk