Avatar billede dutten Nybegynder
06. januar 2005 - 21:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Administratorkonto i xp home

jeg har et problem med min administratorkonto, har prøvet at installere norton antivirus, det lykkedes osse, men hver gang jeg går ind i programmet(norton)lukker det ned igen.... ville så slette det igen, men det kan jeg ikke få lov til da der popper en meddelse op med at et kun er en administrator der kan slette dette... så er det bare, at det ER en admin konto... og nu kan jeg hverken gå på nettet eller logge på msn messenger... er det virus ell.? hvis hvordan fjerner jeg det så? når jeg ikke har noget antivirus installeret... jeg overvejer at formatere, er det løsningen???
Avatar billede beorndesign Nybegynder
06. januar 2005 - 21:36 #1
Det kunne være en virus der lukker din AntiVirus ned. En formatering ville ikke være en dårlig ide. Jeg gør det slev på mine maskiner ca. 1 gang om året, for at sikre mig at der ikke ligger unødvendige ting på maskinenerne - gamle programrester.

www.symantec.com under Security Response, kan du scanne din PC for virus - scanneren fjerner dog ikke virus - men du bliver da klogere.
Avatar billede dutten Nybegynder
06. januar 2005 - 21:41 #2
tak for svaret, tror bare jeg formaterer... hvordan gir jeg dig point?
Avatar billede beorndesign Nybegynder
06. januar 2005 - 21:59 #3
Tak :-)
Avatar billede woolbox Nybegynder
06. januar 2005 - 23:31 #4
Min erfaring siger mig at http://housecall.trendmicro.com/ finder flere vira end en Symantec - og fjerner dem også :)
Avatar billede dutten Nybegynder
07. januar 2005 - 07:09 #5
det vil jeg prøve så... tak
Avatar billede dutten Nybegynder
07. januar 2005 - 07:11 #6
øhh kommer da lige til at tænke på... kan jo ikke tjekke for virus, for jeg kan ikke komme på nettet
Avatar billede woolbox Nybegynder
07. januar 2005 - 09:09 #7
Du kan downloade MicroWorlds gratis standalone scanner fra en anden computer og tage den over på din? Den skal ikke installeres og den fil du downloader indeholder de nyeste definitioner, så den skal ikke opdateres.

http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp