Avatar billede piller Nybegynder
05. januar 2005 - 23:30 Der er 2 kommentarer

CPU load på Zyxel 650R-31 via snmp

Hej :)

Som overskriften nok så fint fortæller kunne jeg godt tænke mig at vide OID på cpu loaden i Zyxels 650R router (Som man får af CC).

Har prøvet getif, det fortalte mig ikke rigtigt noget. Og efter at have surfet nettet tyndt vha Google er jeg lidt på bar bund... nogen forslag? :)

Mvh Morten
Avatar billede snowball Novice
05. januar 2005 - 23:41 #1
Tror desværre ikke det kan lade sig gøre. Jeg har selv samme router og har selv tidligere eftersøgt de samme informationer.

Det endte med at jeg skrev til ZyXel's danske support hvor jeg efterspurgte følgende værdier (som alle kan findes via admin modulerne (web/telnet)):

* Line speed (både ind- og udgående)
* CPU forbrug
* RAM forbrug
* Uptime
* Indgående og udgående trafik (let nok da MRTG kan det som standard)
* TCP connections (både ind- og udgående)

Svaret jeg fik var nedenstående:

"Ved at bruge SNMPc sammen med zyxel.mib.txt (www.mibdepot.com) kan jeg se følgende værdier tilgængelig:

- Line speed
- Uptime
- Indgående og udgående trafik

De andre værdier kunne jeg ikke umiddelbart finde."

Derfor tror jeg som sagt desværre ikke det kan lade sig gøre.

Sidst forsøg kunne måske være at kontakte ZyXel's internationale support.
Avatar billede snowball Novice
11. januar 2005 - 17:25 #2
Har du selv fundet ud af mere? Ellers er ovenstående nok desværre svaret.