Avatar billede larsi Nybegynder
04. januar 2005 - 20:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ændring af tekst på Flash site ?

Er der een som jeg kan få til at ændre teksten på en flash site

http://www.lars-hansen.dk/intro_red.html
http://www.lars-hansen.dk/intro_red.swf

Der hvor den slutter med "Syng med Kofoeds Karaoke", skal der kun stå "Syng med".
Avatar billede freeman Nybegynder
04. januar 2005 - 20:10 #1
Joda... kan jeg hurtig klare :)

Har du msn ?...
Avatar billede freeman Nybegynder
04. januar 2005 - 20:13 #2
Jeg går ud fra at du har .fla filen ??
Avatar billede larsi Nybegynder
04. januar 2005 - 20:24 #3
Nej, desværre, ingen msn.

.fla filen...., det vil jeg da mene, men jeg kan godt nok ikke lige finde een som ender på .fla ?

Jeg er meget blank på dette område, men da sitet fungere på nettet idag, så ligger der formentlig også alle de filer du evt. har brug for et-eller-andet-sted ;-)
Avatar billede flashnet Nybegynder
04. januar 2005 - 20:43 #4
Ellers kan du (hvis du har flash:S) indsætte .swf filen som generator-objekt og lave objektets dimentioner til fuld størrelse...lav et nyt layer og find det rette tidspunkt til at sætte en gul firkant for "med kofoeds karaoke" og lav stop-action. Det er måske lidt primitivt, men det er nok det eneste du kan gøre hvis du ikke har .fla filen! :S desværre
Avatar billede freeman Nybegynder
04. januar 2005 - 21:17 #5
Yep, som flashnet siger, så vil det var en stort fordel hvis du fandt den. Vedkommende som har lavet det, må have den, da det unden den, er svært at lave ordenlige ændringer...
Avatar billede larsi Nybegynder
04. januar 2005 - 21:24 #6
Sitet er lavet af et prof. webfirma, og på den CD jeg i sin tid fik fra dem, er den ikke på. Men jeg prøver at rekv. den derfra, så vender jeg tilbage.

Indtil da, tak for hjælpen.

Er den nøjagtige betegnelse ".fla" ?
Avatar billede freeman Nybegynder
04. januar 2005 - 21:44 #7
Yep.. det er "skabelonen". Altså den fil hvor hele flashen er på og kan ændres i. .swf er bare "filmen", hvor .fla er studiet hvor filmen bliver optaget :o)
Avatar billede flintstone Novice
04. januar 2005 - 21:57 #8
Avatar billede flintstone Novice
04. januar 2005 - 21:59 #9
Vil bare helst ikke have et sagsanlæg på nakken.........!!!!!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
04. januar 2005 - 22:07 #10
Der er også et lille hyggeligt spørgsmål om ophavsret!
Det kan godt være at du har købt retten til at bruge flashfilen(.swf), men det er ikke ensbetydende med at du også har ret til at rette i den - det er måske grunden til at ham du købte den af ikke gav dig kildefilen med (.fla).

Personligt ville jeg ikke rette i noget her, og da slet ikke som flashnet foreslår, da jeg ville risikere at bryde loven om ophavsret!

Jeg ville heller ikke bryde mig om at nogen gik ind og rettede i mine flashfiler!

Så mit råd er at du skal kontakte firmaet der lavede flashfilmen for dig og bede dem ændre den lille ting - det vil de sikkert gøre gratis eller for et beskedent honorar!
Avatar billede flintstone Novice
04. januar 2005 - 22:11 #11
Ja.....fik egentlig også lidt kolde fødder. Men hva', det kunne lade sig gøre.
Avatar billede flintstone Novice
04. januar 2005 - 22:12 #12
Så borte har taget filen igen......indtil videre.
Avatar billede larsi Nybegynder
05. januar 2005 - 11:33 #13
Enig, jeg er heller ikke interesseret i noget bøvl, så jeg har allerede kontaktet web-firmaet.
Avatar billede flashnet Nybegynder
06. januar 2005 - 22:00 #14
Du ku da osse bare lave din egen version? så er der ikke bøvl med ophavsrettigheder. og desuden kan du lave filmen præcis som du vil ha den?
Avatar billede larsi Nybegynder
07. januar 2005 - 08:45 #15
Ja, du har da ret "flashnet". Men da jeg intet kendskab har til flash, hvor "omfattende" og "omkostningskrævende" vil det så i givet fald være ?

Årsagen til fjernelsen af Kofoed er, at jeg har solgt firmaet til en "ikke kofoed" ;-)
Avatar billede larsi Nybegynder
11. januar 2005 - 09:06 #16
Jeg har endnu ikke hørt fra dem som stod bag designet, men da køberen af mit firma nu har indvilget i at overtage rettelsen af sitet, får jeg ikke brug for jeres hjælp alligevel.

Tak for jeres bidrag.

Jeg vil gerne dele point ud mellem jer, hvis dem som ønsker det lige smider et svar.