Avatar billede norregaard Nybegynder
18. marts 2001 - 18:58 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

usbsupport i dos

Jeg skal reinstallere en IBM-maskine, der  har USB-keyboard og USB-mus. Ingen PS2-indgange og intet diskettedrev.
Når jeg booter Win98 CD-Rom\'en, virker hverken keyboard eller mus, da der ingen understøttelse er til USB.
Hvordan klarer jeg den?
Avatar billede annikadk Nybegynder
18. marts 2001 - 19:27 #1
Ifølge de gange jeg vil have usb i dos [joypad], har det ikke kunnet lykkedes..
Det eneste er hvis der er drivere, og dem mangler du jo med mindre du booter op med en disk hvor det understøttes.
Så medmindre der var drivere til det da du købte det, så er du vist ret på spanden :O(
Avatar billede makse Nybegynder
18. marts 2001 - 20:50 #2
Prøv evt. med driverne herfra:
http://www.catc.com/products/p_usb4dos.html
Avatar billede makse Nybegynder
18. marts 2001 - 21:12 #3
Hvad hedder den IBM?
Det bliver jo åbenbart svært at få installeret driver på den også.
Avatar billede nopper Praktikant
18. marts 2001 - 21:58 #4
Har du ikke en rescue disk, den bør være forberedt på dit problem.
Avatar billede norregaard Nybegynder
19. marts 2001 - 17:32 #5
Det er en NetVista 6645-N3G. Et minimalistisk tower, og det meste af det hardware den har er integreret på motherboardet.
Der er en komplet retableringscd med Win2k, men det skulle gerne være Win98...
Havde faktisk godt set på driverne fra Catc, men troede ikke de lå til gratis DL. Ser lige på det før jeg giver pointene..
Avatar billede nopper Praktikant
19. marts 2001 - 17:50 #6
Du formulerer dit spørgsmål forkert.
Du ønsker at nyinstallere din computer med win98.
Du har en rescue disk til din computer, så mit svar er rigtig.
Du er nok til at kontakte Ibm med dit problem.
Avatar billede norregaard Nybegynder
19. marts 2001 - 17:57 #7
makse>> Jeg har forsøgt at hente driverne fra Catc. Først skal man registreres som bruger. Dernæst bliver man kastet rundt til uinteressante links. Hvor var det lige du så, at man kunne hente de drivere?
Avatar billede makse Nybegynder
19. marts 2001 - 18:04 #8
hmm, ja jeg troede egentligt at når man havde registreret sig, at man fik lov til at hente driveren. Men det kan jeg da godt se at man ikke kan.

Det er da jammerligt. :) Prøver lige at se om jeg kan finde den andet steds.
Avatar billede norregaard Nybegynder
19. marts 2001 - 18:08 #9
nopper>>Det er sagen uvedkommende om jeg har en retablerings til Win2k (læs: IBM image af HD), da opgaven er at installere Win98. Jeg skal stadig have USB-portene til at virke!
Avatar billede makse Nybegynder
19. marts 2001 - 19:18 #10
Avatar billede norregaard Nybegynder
19. april 2001 - 21:20 #11
makse> Opgaven blev droppet, fik aldrig prøvet linket.
Avatar billede makse Nybegynder
19. april 2001 - 21:23 #12
Okay. Takker for points da. :)