Avatar billede tgsc Nybegynder
18. marts 2001 - 18:45 Der er 1 kommentar

OC-diskette ?

Hej,
findes der ikke et Linux-program som kan starte computeren fra en diskette, køre et stykke tid og så give status om evt. programfejl?

Jeg har hørt at Linux er mere fint-følende mht. hardwarefejl, så det kunne være godt at have et program der kunne boote fra diskette når man overclocker, frem for at boote ind i operativ-systemet som Linux eller Windows og så risikere fejl.

Findes sådan et program som kan boote fra diskette og som er ret krævende?
Det behøver ikke være specielt beregnet til stabilitetstest. F.x var Prime95 ikke beregnet til at teste stabilitet med, men det har vist sig at være udmærket. Desværre kræver det et fuldt operativsystem.
Avatar billede dar Nybegynder
19. marts 2001 - 17:23 #1
Jeg har endnu ikke hørt om en sådan diskette. Men i princippet kan man jo brænde en boot-cd med et krævende dosspil og så se om det går ned.