Avatar billede bamberg Nybegynder
01. januar 2005 - 14:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computerspil går i stå

Jeg har installeret spilleprogrammet Yu-Gi-Oh, Power of chaos. Installationen lykkedes udmærket, men få sekunder efter programstart går spillet så fuldstændig i stå. Min computer kører windows xp. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede nopsen Ekspert
01. januar 2005 - 14:57 #1
har du opdateret dit windows til den nyeste directx og også prøvet at opdatere alle driverne til dit system?
Avatar billede bamberg Nybegynder
01. januar 2005 - 16:01 #2
Mit windows kører med directx 9.0b. spillet kræver minimum directx 8.0. Jeg har kørt directx fejlfinding, det ladeer som om alt er ok. Hvordan opdaterer jeg driverne til mit system? Computeren er i øvrigt ikke tilsluttet internettet, men den er helt ny og alt er helt nyt installeret.
Avatar billede nopsen Ekspert
01. januar 2005 - 16:08 #3
har du selv installeret, eller er det gjort fra evt forhandler?
hvis du selv har gjort det og ikke er på nettet, mangler du nok de nyeste drivere, dem henter du hos producenten af dit bundkort (chipset, lyd, lan osv)
og grafikkort driveren hos producenten af denne.
hvis du har brugt en medfølgende driver cd, er de gamle.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. januar 2005 - 19:04 #4
http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=2&lang=en kan oplyse dig om alt (?) HARDWARE/SOFTWARE i din spand. Tit med links direkte til producentens hjemmeside...
Avatar billede bamberg Nybegynder
02. januar 2005 - 10:52 #5
Jeg har nu løst problemet ved at reducere indstillingen for acceleration af grafikhardware. Nu kører spillet. Men kan indstillingen nu forblive sådan eller skal den sættes tilbage når man ikke spiller spillet?
Avatar billede nopsen Ekspert
02. januar 2005 - 17:06 #6
du kan lade den stå som den er, hvis du ikke oplevet problemer med det, ellers kan du jo altid skrue den op igen.
Avatar billede bamberg Nybegynder
03. januar 2005 - 06:59 #7
Fint, tak for hjælpen.
Avatar billede nopsen Ekspert
03. januar 2005 - 16:04 #8
selv tak :)