Avatar billede kilo2000 Nybegynder
31. december 2004 - 13:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort er bedst.?

Hejsa, Hvilke grafikkort skal jeg vælge til min bærbare pc.?
1: 64MB ATI mobility Radeon 9600 PRO grafikkort integreret.

2:256MB ATI mobility Radeon 9700 grafikkort integreret.
Avatar billede espersen Novice
31. december 2004 - 13:42 #1
selvf. et Radeon 9700, som er en noget hurtigere og forbedret end 9600. Antallet af ram giver også lidt - men grafikchippen er langt det vigtigste !

Hvilke 2 laptops har du kig på`?
Avatar billede kilo2000 Nybegynder
31. december 2004 - 13:46 #2
MyBook Z7 er ideel til det professionelle arbejde, men også perfekt når du skal underholdes. Den kommer med en 15.4" widescreen TFT skærm og kan opnå en batteritid på fantastiske 9 timer. Dette ved hjælp af ASUS Power4 Gear+ og multibay funktionen, hvor man kan bruge to batterier på en gang. Grafikstyringen udføres af en af verdens største og bedste leverandører af grafikchip med det indbyggede ATI MOBILITY RADEON 9700 PRO grafikkort med 64MB RAM. Et 1 Gigabit Ethernet netkort sikrer sammen med et Intel PRO/Wireless 2200 netkort en robust og pålidelig high-speed kommunikation i både normale og trådløse miljøer. Notebooken er ydermere udstyret med en kortlæser til typerne SD, MMC, MS og MS Pro.
Avatar billede kilo2000 Nybegynder
31. december 2004 - 13:47 #3
Hvad siger du til den eller er der andre du hellere vil anbefale.?
Avatar billede espersen Novice
31. december 2004 - 13:47 #4
se fx denne test (pas på der testes også ift alm. desktop-vga)
http://www.tomshardware.com/mobile/20040203/index.html
Avatar billede espersen Novice
31. december 2004 - 13:49 #5
det er en rigtig lækker maskine ! - den er jo powered by Asus (= kvalitet) - et fint valg, som jeg selv kunne finde på!

http://laptop4u.dk/varer.php?serie=MyBookZ7
Avatar billede kilo2000 Nybegynder
31. december 2004 - 13:49 #6
Den anden er: Vega+ 259
Model 259 er nok den mest interessante nyhed fra Vega+ i lang tid. Den kører på den meget populære Centrino teknologi med den hurtige Dothan processor og det hurtige trådløse netkort på 54Mbit. Derudover har den en lang række super seje features, bl.a. et ATI RADEON 9700 grafikkort med 256MB integreret, Silent Mode, hvor man nemt kan slå blæseren fra for helt lydløs miljø, Portbar tilslutning via VGA porten, mulighed for at få indbygget TV-Tuner samt Smart Power II, der gør det muligt at "over-clocke" processoren, så den kører op til 10% hurtigere. Klar til brug med Windows XP & Works Suite 2005.
Avatar billede espersen Novice
31. december 2004 - 13:51 #7
Denne er også powered by Asus - http://laptop4u.dk/varer.php?serie=MyBook259
og er nok den anden du kigger på ? - også et godt valg - men Z7 er designmæssigt pænest efter min mening ;o)

259 kan få indbygget Bluetooth (hvis det er aktuelt?)
Avatar billede espersen Novice
31. december 2004 - 13:53 #8
hvis du har store krav til VGA ; så er det 259 du skal vælge!
Avatar billede kilo2000 Nybegynder
31. december 2004 - 14:10 #9
Tak for hjælpen, jeg tænker lidt videre.
Godt nytår espersen.
Avatar billede espersen Novice
31. december 2004 - 14:28 #10
i lige måde ;o)