Avatar billede greensworld Nybegynder
27. december 2004 - 10:53 Der er 2 kommentarer

Skiftene hastighed på trådløst netværkskort

Jeg har lige købt og installeret et ZyXel G-100 kort som kører op imod ZyXel 802-B accesspoint (kan ikke huske hvad det hedder).

På en anden bærbar kører der er B-100 kort, som holder 11Mpbs konstant, men mit eget kort skifter konstant hastighed, helt ned til 1Mpbs...Jeg synes ikke jeg kan finde nogen steder hvor jeg kan sætte "en fast hastighed". Det samme sker når jeg er på firmaets 802.G router/accesspoint, dog ikke helt så galt som herhjemme.

Er der nogen der har nogle gode ideer?

Jeg kan også tilføje at access pointet er ca. 2 meter væk og jeg har Excellent reception. Kører derudover Win XP, SP2.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. december 2004 - 11:20 #1
du skal være opmærksom på at et accesspoint virker som en hub. dvs. en msakine=fuld båndbredde, 2 maskiner=halv båndbredde osv osv
Avatar billede greensworld Nybegynder
27. december 2004 - 11:28 #2
men det forklarer jo ikke hvorfor det så kun sker på den ene maskine!