Avatar billede mastershogun Nybegynder
26. december 2004 - 12:54 Der er 16 kommentarer

Windows Update

Hej

Jeg har problemer med Windows Update den har prøvet at updatere min computer med de nye update fra 14-12-2004 med nr. K885836, KB873339 og KB885835 efter den har gjort dette kan er ikke lukke min computer så jeg bliver nød til at tage strømmen og når jeg prøver at komme på windows update låser min Explorer.
Det er ikke kun min computer men også min søns computer der gør det samme.

Håber i kan hjælpe min og God Jul
Avatar billede logsuppe Nybegynder
26. december 2004 - 13:10 #1
Prøv at tjekke for evt. spyware. Har aldrig oplevet dette før, men det kunne være en spyware der blocker for opdatering, ved det ikke!
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2004 - 14:27 #2
http://arlet.dk/spybothjt.htm

Loggen fra hijackthis kopierer du bare herind.
Avatar billede milter Ekspert
26. december 2004 - 19:21 #3
Så vidt jeg husker, vil XP installere hentede opdateringer, når man lukker sin computer. Det er vel ikke fordi, I ikke giver den tid nok, nogle opdateringer kan godt tage lang tid at installere.

Kommer der en fejlmeddelelse?

Men john og logsuppe kan selvfølgelig også sagtens have ret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2004 - 19:38 #4
milter> nej opdateringer installeres løbende, ikke først når pc lukkes :)
Avatar billede milter Ekspert
26. december 2004 - 20:13 #5
Så lærte jeg det :)

Jeg har selv tjenesten "Automatiske opdateringer" deaktiveret og henter dem en gang imellem manuelt.
Avatar billede visto Professor
26. december 2004 - 20:51 #6
Også mine erfaringer er, at automatiske opdateringer giver for meget bøvl. Slå det fra, og tjek manuelt fx en gang om ugen eller en gang hver 14 dage. Windows kan endnu en gang ikke det som det gerne vil kunne...
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2004 - 21:32 #7
Det var ikke lige automatiske opdateringer jeg henviste til - selv om det er det bedste.
Opdateringer installeres så snart de er hentet ned fra windows update - ikke når man vælger luk computer.
Avatar billede mastershogun Nybegynder
26. december 2004 - 22:11 #8
Hej

Problemet er at windows update gik i stå ved 68% så ville jeg lukke min computer men det ville den ikke så prøvet jeg at gå på update men så låser min explorer så var jeg på microsoft.dk der fandt jeg de 3 update og har installeret dem men det hjalp heller ikke.
Jeg har lige snakket med en ven der også har stofanet og virus scanner program telia safesurf kan der ligge et problem der da han har samme problem.
vi har prøvet at deaktiver virusscanner og firewall og afinstallere den men det hjælper heller ikke.
Avatar billede milter Ekspert
26. december 2004 - 22:15 #9
john stigers >  Håber ikke, vi spammer spørgsmålet her, men automatiske opdateringer/planlagte opgaver er ikke altid en god ide, hvis man arbejder med lyd. Der kan ske mange ting, og de fleste betyder "Begynd forfra" :)

mastershogun  >  Hvis ikke jeres problemer skyldes snavs, så er der her lidt mere om Windows Update:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;306525

http://support.microsoft.com/kb/327838
Avatar billede mastershogun Nybegynder
26. december 2004 - 22:20 #10
Milter > Jeg kan ikke få lov et at slå windows automatiske opdateringer fra så låser den egenskaber for system
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. december 2004 - 22:24 #11
Prøv evt. at søge efter og slette TMP-filer.
Avatar billede mastershogun Nybegynder
26. december 2004 - 22:34 #12
Har prøvet men det hjælper heller ikke
Avatar billede milter Ekspert
26. december 2004 - 22:50 #13
Et gæt:

Prøv  Kontrolpanel > Planlagte opgaver > Se, om der ligger noget her, som kan slettes.

Start evt. op i Fejlsikker tilstand, før du prøver.
Avatar billede mastershogun Nybegynder
26. december 2004 - 22:52 #14
Hej jeg får denne fejl når min explorer låser:

Fejlsignatur:

szAppName : iexplore.exe    szAppVer : 6.0.2900.2180    szModName : hungapp
szModVer : 0.0.0.0    offset : 00000000
Avatar billede milter Ekspert
27. december 2004 - 00:17 #15
Og du har prøvet at slette midlertidige internetfiler?
Avatar billede milter Ekspert
27. december 2004 - 00:50 #16
En søgning på fejlen på Google siger, som john stigers foreslog tidligere, at den mest sandsynlige årsag er snavs. Prøv hijackthis.