Avatar billede skørsen Nybegynder
26. december 2004 - 11:03 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Computer genstarter hele tiden

Min brors computer er pludselig begyndt at genstarte hele tiden.
I starten skete det næsten konstant under opstart af windows at der kom en blå skærm i et millisekund hvorefter den genstartede.
Nu når den normalt at starte windows men det er en stakket frist.

Der kommer normalt en fejlmeddelelse når Windows lige er startet, men jeg kan ikke gennemskue årsagen til den.

Jeg kan ikke se noget system i hvornår den genstarter.

Jeg har prøvet at udskifte rammen men det gjorde ingen forskel.

Er der nogen som kan gennemskue hvad der er galt?
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 11:09 #1
Hej
Prøv lige denne og se om du kan aflæse den blå skærm.
Højreklik på denne computer i start.
Vælg faneblad Avanceret.
Vælg indstillinger ved "start og genoprettelse"
Fjen fluben i "genstart automatisk"
Avatar billede skørsen Nybegynder
26. december 2004 - 11:13 #2
Det har jeg gjort, men jeg kan stadigvæk ikke læse det.
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 11:19 #3
Ok.Tyder på en hardwarefejl.men for at være sikker bør du måske lige køre en rep. på XP.
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XPCD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Hvis fejlen stadig findes må vi i gang med din hardware.Husk kopi af system .
Avatar billede skørsen Nybegynder
26. december 2004 - 14:38 #4
Det lyder smart, det vil jeg prøve straks jeg kommer hjem fra familiens julefrokost :)
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 17:51 #5
Hehe
Lad os nu se hvor smart det er:)
Avatar billede skørsen Nybegynder
26. december 2004 - 19:07 #6
Jeg har nu forsøgt at reparere XP.
Undervejs opstod følgende fejl, som starter noget brat (de første par linier er vist forsvundet i toppen af skærmen):

Fejlen skyldes muligvis følgende fil: Ntfs.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Hvis det er første gang, at du har set  denne stopfejl, skal du genstarte computeren. Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:

Sørg for, at al ny hardware eller software er korrekt installeret.
Hvis dette er en ny installation, skal du sprøge hardware- eller softwareproducenten, om der er windows-opgraderinger, som du muligvis har brug for.

Hvis problemet opstår igen, skal du deaktivere eller fjerne hardware elller software, der er installeret for nylig. Deaktiver nogle indstillinger for BIOS-hukommelsen, f.eks. caching eller afskygning.
Hvis du skal bruge fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere komponenter, skal du genstarte  computeren og trykke på F8 for at vælge Avancerede startindstillinger og derefter vælge fejlsikret tilstand.

Tekniske oplysninger:

*** STOP: 0x00000050 (0x8D904A8C, 0x00000000,0xF8353BC3, 0x00000000)

*** Ntfs.sys - Address F8353BC3 base at F8328000, DateStamp 3b7dc5d0

Starter lagring af den fysiske hukommelse
Lagring af fysisk hukommelse fuldført.

Jeg aner ikke om dette er den samme fejlmeddelelse som der hidtil er kommet eller ej.

Har du nogen gode ideer til hvad jeg skal gøre?
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 20:30 #7
Hej
ok.Vil gerne du prøver bare en gang til.Med denne rep.
Men ellers tyder det på en ramfejl.Har du flere blokke?
Hvis du har så fjern en af disse .prøv igen rep.
Samme fejl ,byt om.
Stadig samme fejl prøver vi med en ram tester.
men følg min anvisning,ellers er det for svært at hjælpe.
Og elles ,godt mod,vi finder fejlen.
Avatar billede skørsen Nybegynder
26. december 2004 - 22:24 #8
Jeg er i fuld gang med at prøve igen, men efter at have fundet en nødvendig driver fik jeg bare en ny fejl. Jeg prøver derfor lige forfra igen og kigger på microsoft's hjemmeside hvor de har omtale af fejlen (det er noget med atapi.sys som fejler..)

Jeg har i alt tre forskellige ramblokke. Jeg har vistnok tidligere prøvet allesammen, men det gik måske lidt for hurtigt. Nu prøver jeg lige at se om jeg kan løse atapi.sys fejlen..
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 23:20 #9
Ok.Når du er færdig.Og fejlen ikke findes ved "den nemme måde" får du et link med en ramtester.
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 23:59 #10
Hej igen.
Er på vej i seng,du får lige denne mtester.Kort går det ud på at du laver en diskette.Derefter genstarter du og din pc booter på denne.Sæt dig ind i hvordan den virker.Jeg plejer at køre 4 omgange.Tid ca.2-3 timer.Der er også andre tester ,men denne er prof. og uden pjat.
http://www.memtest86.com/
Avatar billede skørsen Nybegynder
27. december 2004 - 15:37 #11
Efter at have lavet kæmpeged i Windows i går lykkedes det til sidst at få repareret XP.
Den blev mere stabil bagefter, men gik stadigvæk ned ind i mellem, med en fejlmeddelelse som man kunne nå at læse og som stort set var magen til den tidligere men blot mindre konkret (den nævner ikke nogen fil/driver og har fejlen har ikke noget 'navn').

Jeg har nu kørt ramtesten som ikke fandt nogle fejl, sålænge at 'Memory Sizing' var sat til standardværdien 'Bios - Std'. Hvis jeg satte den til 'Bios - All' væltede det frem med fejl.

Maskinen har nu været stabil i et stykke tid.
Er det okaj, hvis vi lige sætter dette spørgsmål i bero et par dage mens jeg ser om problemet er forsvundet eller ej?
Findes der ikke nogle testprogrammer som presser maskinen således at jeg kan afgøre om det virker eller ej?
Avatar billede patrion Nybegynder
27. december 2004 - 15:46 #12
Helt ok.
Avatar billede patrion Nybegynder
05. januar 2005 - 17:08 #13
Tilfreds?
Avatar billede skørsen Nybegynder
05. januar 2005 - 18:32 #14
Den går desværre stadigvæk ned med en blå skærm ind i mellem.
Det gjorde den i hvert fald sidst jeg hørte om den - Jeg har nemlig ikke haft tid til at kigge mere på den den seneste uges tid.
Den blå skærm er næsten den sammen som nævnt tidligere, bortset fra at den normalt er mindre konkret, da den sjældent nævner hvilken fejl som forårsagede fejlen.
Jeg kan stadigvæk ikke se noget system i hvornår den går ned.

Hvad skal jeg gøre nu?
Avatar billede patrion Nybegynder
05. januar 2005 - 18:37 #15
Ok.
Men din ramtest fandt jo fejl?
Har du skiftet disse?
Avatar billede patrion Nybegynder
08. januar 2005 - 11:47 #16
Hvordan går det?
Avatar billede skørsen Nybegynder
08. januar 2005 - 20:55 #17
Du må undskylde at jeg har været noget fraværende.
Min storebror smed mig ud og fik en haj til at kigge på maskineriet og han fandt fejlen. Jeg ved desværre endnu ikke andet end at det var nogle korrupte filer.. Jeg skriver lige den mere præcise årsag når jeg får fat på ham.
Her på falderebet vil jeg lige høre om du har flere gode links (ligesom memtest86.com) som du kan anbefale til når ens system går ned. Det kunne være praktisk en anden 'god' gang.

Rigtig mange tak for hjælpen.
Avatar billede patrion Nybegynder
08. januar 2005 - 20:59 #18
Takker for point,fang mig på denne tråd igen.mht links.