Avatar billede da-bitsch Nybegynder
25. december 2004 - 20:09 Der er 9 kommentarer

winsock og router

oprettede et spørgsmål her på forummet lidt tidligere. Måske mit spørgsmål var lidt uklart, men det jeg ønskede var at have et system hvor en chat kunne sendes til brugere som var bag router. Hvordan bruger jeg fx winsock til det, for routeren deler jo lokale ip'er ud og det er derfor ikke en global ip. Håber virkeligt der er nogle herinde der kan hjælpe mig
Avatar billede gammelhat Nybegynder
25. december 2004 - 20:34 #1
Hvis blot du benytter dig af winsock/TCP, burde det glide problemfrit. Klienterne forbinder til din server. Når første forbindelsen er oprettet, kan din server uden problemer sende beskeder tilbage (via samme forbindelse).
Avatar billede sjh Nybegynder
25. december 2004 - 21:51 #2
Ja som gammelhat siger.. ingen problemer med det.. din skal bare huske at åbne den port på din server / ruter så klinten kan få fat i dit program.
Avatar billede sjh Nybegynder
25. december 2004 - 21:53 #3
din skal bare huske... = DU skal bare huske...
Avatar billede da-bitsch Nybegynder
26. december 2004 - 00:59 #4
Hvordan får jeg serveren til at svare tilbage til klienten ? troede man skulle "registrerer" den ip der kom ind til serveren og så sende tilbage via den og så vil den jo ikke kunne finde klienten igen, men i siger noget med at få serveren tinl at sende tilbage via samme "vej" kan i forklare nærmere eller evt give mig et eksempel (kunne være helt kanon).
Avatar billede sjh Nybegynder
26. december 2004 - 15:47 #5
Det er bare for at vise hvordan du kan gøre.. den sender kun tiden til de klinter som er tilsluttet..

Husk at ændre IP til serveren i client..
http://home.get2net.dk/sjh/eksperten/574323/vbWinsock.zip
Avatar billede fizz Nybegynder
26. december 2004 - 23:48 #6
jeg kunne da godt lige tænke mig en lille kopi af din kode, for at se hvorn en socks5 virker :) ...plz
Avatar billede sjh Nybegynder
27. december 2004 - 07:45 #7
fizz hvad mener du??
Avatar billede sjh Nybegynder
27. december 2004 - 21:36 #8
da-bitsch > hvordan går det.. jeg fik lige se at du også har gang i noget winsock her: http://www.eksperten.dk/spm/574142
Avatar billede da_bitsch Nybegynder
28. december 2004 - 00:33 #9
ja det link referede jeg også til i starten af mit indlæg. Men det går i og for sig ok. har brugt en del tid på at sætte mig ind i meget af koderne. Har efterhånden fundet noget jeg kunne bruge ved selv at lege lidt med tingene. Dog sidder jeg med en masse problemer kan være jeg engang i morgen stiller er spørgsmål mere, men indtil videre kan jeg desværre ikke bruge det du har lavet til meget :( ikke at det ikke virkede men var slet ikek det jeg var ude efter. Skulle have et system hvor en bruger skrev til serveren og serveren svarede så en anden bruger. Dvs at brugeren som srev beskeden skulle vælge hvem han ville skrive til og serveren ville således modtage noget tekst som den så sendte videre til en anden på chatten. hvis du har noget i den stil liggende er du meget meget velkommen til at skrive :)