Avatar billede jurij Nybegynder
25. december 2004 - 19:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 Brugere

Jeg har lavet en ekstra bruger på PCen kun til at spille på, fordi ellers lagger det for meget, med alle de programmer som er tændt i baggrunden. Men alle de samme programmer tændes i Spil-brugeren.
Kan man gøre så f.eks antivirusen, og nogle Windows ting ikke kører på min nye Bruger?
Kan ikke køre Half-Life med baggrundsprogrammer!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. december 2004 - 19:17 #1
Start > Kør > indsæt det som står herunder og tryk på Enter.

msconfig

Vælg fanebladet "Start" > Fjern flueben - prøv dig frem ;-)

Genstart

Du bliver derefter mødt af en besked om, at du har ændret startindstillingerne og den vil du få at se hver gang du starter op, medmindre du fravælger det med fluebenet inden du trykker Ok.
Avatar billede leif Seniormester
25. december 2004 - 19:32 #2
Hvor mange RAM har du ? Det lyder som om du har for lidt ram !
Avatar billede jurij Nybegynder
25. december 2004 - 22:36 #3
Pudsigt du spørger om ram: http://www.eksperten.dk/spm/574238

Ja jeg kender msconfig, bruger det meget tit, men det virker ikke mere! Det er bare lidt provokerende, antivirus og firewall skal jo køre. Men Half-Life virker også kun på den bruger, jeg har installeret det på, har jeg fundet ud af!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. december 2004 - 00:47 #4
Med hensyn til det du siger om at firewall og antivirus skal køre mens du spiller, vil jeg nu mene du godt kan disable antivirus hvis du spiller online. Spiller du kun for dig selv, kan du blot fjerne Internetadgangen og disable begge.

Sørg i øvrigt for KUN at være logget på med din SPIL-bruger, da loadede programmer fra den anden bruger ellers "stjæler" unødige resourcer.

Prøv at køre sfc-scanning på din pc for at se, om det evt. løser problemet med msconfig.

Mange af de mest resource-krævende programmer kan i øvrigt ofte disables direkte fra task - prøv det.
Avatar billede jurij Nybegynder
26. december 2004 - 19:12 #5
Ok...det blev ikke helt som jeg ville have det, men jeg uinstallerede det meget krævende BitDefender, og installerede Nod32, det løste mit problem!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. december 2004 - 22:14 #6
Det var da godt du fik det løst - takker for pointene og ønsker dig godt Nytår :-)