Avatar billede snqvsen Nybegynder
22. december 2004 - 22:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blaster i windows 2000

Hej,

Jeg vil gerne instalere windows 2000 på min maskine, men hver gang kommer der blaster ind på den, og jeg kan derfor ikke rigtig gøre noget.

Jeg har prøvet at instalere, SP2, SP3, SP4 & den sikkerhedsopdatering som jeg mente var den til at forhindre blaster, FØR jeg instalerede netværksdrivere og satte netkablet i, da jeg altid får den lige efter jeg har gjort det.

Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg fjerne den, eller evt. forhindre at den kommer frem før jeg sitter netstikket i.

Jeg bruger avast home edition, men jeg har hørt at antivirus programmer ikke kan gøre så meget mod blaster.

Men hvad kan jeg gøre, hjælp mig!

Det er denne besked jeg får:

Systemprocessen
'C:\WINNT\system32\lsass.exe' afsluttede
uventet med statuskode 128. Systemet

og den tæller ned fra 60.

Andet i vil vide, bare spørg.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. december 2004 - 22:58 #1
Prøv foruden sp4 at downloade og installere en firewall inden du sætter netstikket i.
F.eks sygate skulle være ret god. Du kan finde den her: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede snqvsen Nybegynder
22. december 2004 - 23:47 #2
en ven sagde jeg skulle formatere igen, instalere sp4, sasser patch, blaster patch, instalere antivirus (avast), instalere drivere, køre full scan med avast, og så sætte netkablet i, og hente resten af opdateringerne på windowsupdate.
Avatar billede snqvsen Nybegynder
22. december 2004 - 23:48 #3
og det virkede.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. december 2004 - 23:50 #4
Fint, godt du kom op at køre :)