Avatar billede snqvsen Nybegynder
21. december 2004 - 23:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer efter opdatering af XP

Hej,

Efter jeg nu har prøvet 10 gange at instalere windows xp prof, med original key, og instaleret en antivirus (avast! home edition, www.avast.com), og derefter sætte netstikket i, instalere alle driverne, derefter gå ind på windowsupdate, starte med at hente en eller anden http ting, og derefter genstarte, derefter hentede jeg "XP familly" en pakke med opdateringer, og genstartede, så hentede jeg "SP2" og genstartede, da jeg så kommer ind i windows vælger jeg; at den skal beskytte min computer, altså slår automatisk opdatering til, så når jeg kommer ind i windows går den straks igang med at hente 5 opdateringer, og derefter skal den genstartes, så kommer jeg ind i windows igen, og så virker mit net ikke?

Jeg kan ikke komme ind på windowsupdate, åbne normalt internet explorer, eller noget som helst, jeg prøver så at genstarte igen, så virker nettet lige i 1-5 min, så virker det lige pludselig ikke mere?

Det er sådan det er gået for sig 10 gange i træk, nogen der kan foreklare mig hvad der sker, og hvad jeg kan gøre ved det?

Jeg har rimelig meget forstand på computer, men lige her, må jeg melde pas.

Hjælp mig!

Tobias Karlsen
Avatar billede haverslev Novice
21. december 2004 - 23:10 #1
Start > Kontrolpanel > Sikkerhedscenter.
Har du en firewall installeret, klikker du på linien ”Windows firewall” nederst på siden,under feltet "Administrer sikkerhedsindstillinger for"

Her klikker du på: Slået fra. – klik OK

Nu er der kommet en ”brunlig” linie i Firewall og en knap med teksten: "Anbefalinger".

Klik på knappen Anbefalinger og sæt flueben i:
Jeg har en Firewall løsning, som jeg selv overvåger. – klik OK.

Firewall linien har nu skiftet farve og har følgende tekst:
"Ikke overvåget".

Hvis man også har sig eget antivirusprogram, gøres følgende:
Linien ”Virusbeskyttelse” er med en brunlig farve og med teksten: "Kontroller status".
Klik på knappen "Anbefalinger" og Sæt flueben i:
Jeg har et antivirusprogram, som jeg selv vil overvåge – klik OK.

Linien Virusbeskyttelse har nu skiftet farve og er med teksten:
”Ikke overvåget”

Luk hele boksen på X i øverste højre hjørne, og du har en pc, der ikke er i konflikt med dit eget firewall/antivirus program.

Snavs/spyware på pc`en:Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
Avatar billede haverslev Novice
21. december 2004 - 23:13 #2
Der er sket en del ændringer i windows med SP2 installeret, bl.a.

Der er desuden udgivet et ”Hotfix” i forbindelse med SP2, da der kan være problemer med nogle IP adresser.

Hotfix til Dansk XP kan hentes her;
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8

Hotfix til Engelsk XP:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
Problemer med Internet Explorer efter SP2:
klik på Funktioner -> Blokering af Pop-Up vinduer -> Slå blokering fra.
Eller: klik på Funktioner -> Blokering af Pop-Up vinduer -> Indstillinger for Pop-up vinduer.
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend    Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau( hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok
Avatar billede snqvsen Nybegynder
21. december 2004 - 23:27 #3
prøver lige det du har skrevet!