Avatar billede krellers Nybegynder
17. marts 2001 - 09:35 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

HJÆLP HVAD SKER DER MED MIN PC\'ER

Goddag kan du hjælpe igår købte jeg det nyeste Privat Computer Blad og der lå jo en masse programmer også et program der hedder Acronis Bootwizard 4.0 da det program hvergang jeg starter pc\'en så tæller det program ned fra 50,49,48,47,46,45,44,43,42,41 OSV.... da jeg så vil slette det rpogram kunne jeg ikke finde det på compuetren HJÆLP NU hvordan sletter jeg programmet
Avatar billede tunoxw Nybegynder
17. marts 2001 - 09:38 #1
Gå ind i kontrolpanlet under tilføj/slet programmer så kommer der en lang liste frem med programmer hvor den skal stå et sted.

Ellers gå ned i start og søg efter det program,...
Avatar billede tunoxw Nybegynder
17. marts 2001 - 09:39 #2
normalt ligger den programmer i den mappe der hedder \"programmer\" eller \"program files\" af sig selv,...
Avatar billede krellers Nybegynder
17. marts 2001 - 09:42 #3
Det er lige det når jeg har prøvet (har prøvet det)

MVH Kreller
Avatar billede tunoxw Nybegynder
17. marts 2001 - 09:46 #4
også det med tilføj/slet?
Avatar billede tunoxw Nybegynder
17. marts 2001 - 09:47 #5
Hvad nummer er bladet?
Avatar billede krellers Nybegynder
17. marts 2001 - 09:47 #6
´Ja det virker heller ikke selve rpogrammet ligger ikke inde i Tilføj Fjern Programmer
Avatar billede krellers Nybegynder
17. marts 2001 - 09:50 #7
Bladet er nummer 3 årgang 17 28 februar - 28 marts 2001
Avatar billede mazlar Nybegynder
17. marts 2001 - 09:53 #8
Du kan prøve at slette det via REGEDIT... brug evt. det her program... det sletter det fuldstændigt fra registreringsdatabasen!

http://www.fileflash.net/index.aspx?action=info&program=23
Avatar billede tunoxw Nybegynder
17. marts 2001 - 09:53 #9
Programmet hedder winboost 2001 og det kan lave om på windows instillingerne, ik?
Hvis du ikke slev har valgt stedet det skulle ligge så ligger den i denne mappe:
C:\\Programmer\\WinBoost 2001
Avatar billede makse Nybegynder
17. marts 2001 - 09:53 #10
Start Regedit. (Tryk Start - Kør > Regedit)
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run
Der står de programmer der køres når windows starter.
Se også samme sted på runonce og runservices.
Avatar billede makse Nybegynder
17. marts 2001 - 09:54 #11
Hvis programmet kører i opstartsfasen af windwos, så check i din Autoexec.bat om det bliver startet der.
Avatar billede krellers Nybegynder
17. marts 2001 - 10:01 #12
nej ikke i opstartsfasen den gør det du/i ved at computeren lige er blevet tændt har registreret at der F.eks et cd-rom en brænder diskette drev og HDD og det skræm billed efter det starter den med at tælle ned fra 50.....
Avatar billede mazlar Nybegynder
17. marts 2001 - 10:02 #13
har du prøvet det med regedit???
Avatar billede visionmagic Nybegynder
17. marts 2001 - 10:04 #14
Prøv at køre c:\\windows\\system\\MSCONFIG.exe

her kan du se hvilke programmer win loader
Avatar billede tunoxw Nybegynder
17. marts 2001 - 10:07 #15
eller kør i startmenuen og skriv \"msconfig\"
Avatar billede makse Nybegynder
17. marts 2001 - 10:08 #16
Start op på en startdiskette og prøv med Fdisk /mbr c:
Det ser ud til at programmet bruger sin egen bootloader. Er du sikker på der ikke findes en afinstallations procedure for det?
Avatar billede tunoxw Nybegynder
17. marts 2001 - 10:09 #17
jeg prøver lige selv at installere programmet, det var winboost2001 der var dit problem og ikke Bootwizard 4.0?
Avatar billede krellers Nybegynder
17. marts 2001 - 10:17 #18
Så siger jeg nu mange tak til jer alle sammen Da jeg fandt ud af at den starter op som hided Jeg prøvet lidt frem efter det og fandt ud at man slettet programmet når dens program starter efter det først regi check når pc\'eren starter og der fandt jeg en knap ved navn uinstall Bootwizard og nu er svinet nakket MANGE TAK FOR HJÆLPEN!!!!!!!
Hilsen Kreller
Avatar billede teknik Juniormester
17. marts 2001 - 10:20 #19
...En \"bootWizard \" er jo naturnødvendigt nød til at gå ind, når boot-sporet køres, dvs.
Længe inden windows \"tændes\", og også før autoexec.bat

programmet er simpelthen så lille at det ligger i selve boot-sporet.

Normalt følger der en \"afinstallation\" med.
Typisk, så er \"programmet\" til dette lagt med i en folder...prøv at søge efter \"acronis\" på C-drevet.
Hvis du ikke finder noget der, så prøv at køre installationen af programmet igen...der er tilbydes jævnligt en \"afinstaller - knap\" som man kan vælge i stedet for \"installer\".

odds for at løse det ad den vej ...bedre end 30%
Den \"gode gamle\" løsning på at udviske \"boot-snavs\" er:
Start på en boot diskette. (som passer til dit OS)
altså hvis du kører fx. Win98SE, så skal det være en 98SE, ikke en 98..

Lav evt. selv en, så du er \"sikker\"
Gøres i -kontrolpanel .tilføj/fjern programmer -startdiskette.

Når du har startet på diskette , (vælg blot \"uden-CD\"...hurtigst)
og der så står  A:\\>
så skal du \"køre en sys\"...gøres ved at skrive:

SYS C:      og taste enter.

...tag så disketten ud og genstart computeren....odds for at det hjælper bedre end 80%

mvh :-)
Teknik

Avatar billede teknik Juniormester
17. marts 2001 - 10:23 #20
aargh...hvem sagde \"for langsom\" ;-))

>>tunoxw ..har ofte brugt Winboost, og det plejer ikke at lave opstartssnavs...
men tillykke det var easy points.