Avatar billede throwman Nybegynder
19. december 2004 - 21:52 Der er 7 kommentarer

Mit Xp er gået ned Hjælp

Da jeg kom hjem her ved middagstid idag.. Var min computer frosset delvist fast, så jeg genstartede den.. Men den kom aldrig længere and til efter Windows Xp logon screenet... Skærmen var bare grå og man kunne se musen-ikonet i midten... Jeg prøvede at genstarte endnu engang... Og valgte "Star op med tidligere optimal kørende konfigurationer" men den fattede stadig hat.. Så prøvede jeg endnu engang og valgte "Fejlsikret tilstand"... Der kunne den heller ikke starte op... ?

Hvad kan der være galdt.. Den har stået tændt natten over, og det var da jeg kom hjem det var sket..

Har også prøvet min XP cd men fatter ikke helt at bruge det der "Repair Console".. Kan det bruges til noget.. ?

Eller kan jeg lave en systemgenoprettelse.. ?

Pllzzz hjælp.. Og på forhånd tak..  :-)
Avatar billede bredker Nybegynder
19. december 2004 - 21:55 #1
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 21:58 #2
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XPCD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 21:59 #3
Hov så ikke der var et svar.beklager
Avatar billede throwman Nybegynder
19. december 2004 - 22:03 #4
OK prøver jeg lige, faktisk det samme som der står beskrevet i Bredker's link.. ;)
Avatar billede patrion Nybegynder
19. december 2004 - 22:07 #5
Ja men jeg så den først da jeg havde sendt min.Det skrive jeg jo også.Så han skal have point.
Men det er ikke noget problem at bruge denne rep.
Husk at opdater xp igen efter rep.
Avatar billede throwman Nybegynder
20. december 2004 - 22:51 #6
Så er den i vinkel.. :) Mange tak for hjælpen.. Smider du ikke lige et svar Bredker.. ?
Avatar billede bredker Nybegynder
20. december 2004 - 23:28 #7
ok , rart at det lykkedes