Avatar billede uprising Nybegynder
19. december 2004 - 12:54 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

få sit link ned i bunden med <br> koden?

Jeg har lavet en ultra primitiv side www.sarva.1go.dk

Hvis man går ind i kildekoden kan man se at jeg har brugt en masse <b> til at få mine 3 links ned i bunden af siden.

Er der ikke en smartere måde at gøre det på?
Eller er det sådan man gør?

Er der ellers nogle kommentaret til kildekoden og hvad jeg kan gøre bedre?
Avatar billede tondering Nybegynder
19. december 2004 - 13:31 #1
En god ide' er at bruge tabeller til at styre hvor på siden du vil have tingene...
(nu ved jeg jo selvfølgelig ikke om du hårdkoder din hjemmeside)

<tabel>
<tr> (række>
<td>kolonne i rækken</td>
</tr> række slut
</tabel> tabel slut

Ellers gå til f.eks.

http://www2002105.thinkquest.dk/vis_artikel.php?id=1

http://www.wh40k.subnet.dk/Extra/html/html2.html

Eller læs kildekoden på sider der ligner det du vil lave......
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
19. december 2004 - 17:00 #2
Det er en god ide at bruge tabels, for så kan du styre siden bedre..

I øvrigt skal du have  </body> lige før </html>-tagget..

Jeg vil anbefale dig at du finder nogle sider at "kigge" efter.. du kan evt. se min:
http://muder.dk
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2004 - 20:37 #3
<ole>

Problemet er bare, at hvis man ikke er så god til HTML, er det svært at vide hvilke sider, der er værd at lære af.
Eksempelvis er den side, basic.smurf linker til, skrevet i forlængst forældet HTML - og tilmed fyldt med fejl ... så den kan jeg absolut ikke anbefale dig at tage ved lære af  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede uprising Nybegynder
20. december 2004 - 02:36 #4
ok. Jeg kigger lidt nærmere på det.. Tak for hjælpen