Avatar billede EIHP Juniormester
18. december 2004 - 00:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PartitionMagic og et program til at vælge boot med

Jeg har et problem.. jeg ønsker at fri give 3 gb, til en ny partition, hvor jeg også vil ha en anden version af windows XP på.. men, problemet er, at PartitionMagic siger at "This partition crosses the 1024 cylinder boundary and may not be bootable".. Vil det sige at windows ik kan boot eller?

Og hvad for et program kan jeg bruge til at vælge hvad jeg vil boot med.. da jeg gerne vil ha C: med windows XP til normalt brug.. D: til en XP mere, kun til cs gaming og server.. E: til en suse version.. og F: Til ghost-images...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. december 2004 - 01:21 #1
Hmm - Win2000 og XP har deres egen BOOTmanager, hvis der installeres mere end én installation på et system.

Og ellers følger BootMagic da med Partition Magic... Den kan det samme...

M.h.t hovedspørgsmålet, har jeg ingen idé. Så op i manualen - så står der nok nærmere om, hvad der menes. Formentlig gælder det primært ældre 16 bit operativsystemer (Win9x eller DOS)
Avatar billede EIHP Juniormester
18. december 2004 - 11:06 #2
ja tror jeg også.. jeg tog chancen, og brugte lidt magic.. og det virket da uden problemer..
Avatar billede gak Nybegynder
18. december 2004 - 20:05 #3
Ja, du kan RISIKERE at den ikke vil boote!
Jeg har prøvet før med Partition Magic 5 for nogle år siden, da jeg legede meget med det program! Der oplevede jeg bl.a. den situation, du nævner med 1024-cylinder-boundary.
Men en anden harddisk, jeg forsøgte med den gang, fremviste ikke problemet.

Jo, du kan risikere det!

Og som ole_madsen siger følger der Boot-Magic med. Gjorde i hvert fald tidligere!
Den kan bruges!

Om Boot-Magic stadig er en del af pakken efter at Symantec har overtaget programmet, ved jeg ikke. Læs om det på Symantec's website.

Oprindeligt var det PowerQuest, der udviklede det verdensberømte program Partition Magic - men for to års tid siden købte Symantec harddisk-værktøjerne af PowerQuest, hvis ikke de endda købte hele firmaet.
Avatar billede nstenberg Nybegynder
19. december 2004 - 12:02 #4
1024 cylinder grænsen er - så vidt jeg ved - den fysiske placering på harddisken, hvor bootsektionen skal ligge indenfor... PartitionMagic kan godt lide at give advarsler på dette område.

Hvis du kører SuSE, hvorfor bruger du så ikke bare LILO til at loade med?
Avatar billede EIHP Juniormester
19. december 2004 - 20:48 #5
tja.. nu skal jeg først ha fat i en fuld version af suse.. og så skal jeg finde ud af om jeg kan indstaller suse på et bestemt område af hårddisken, uden at den fucker resten op..
og kan jeg spille cs med suse?
Avatar billede EIHP Juniormester
13. januar 2005 - 12:17 #6
lukket