Avatar billede bailey29 Nybegynder
17. december 2004 - 19:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Langsomt, internt netværk

Ohøj..

Har med stor succes brugt eksperten.dk og de kloge hoveders ekspertise til opsætning af mit eget interne netværk.

Thumbs up, og tak for hjælpen for dét!

- Men er der nogen der gider fortælle mig, om det kan have sin rigtighed, at det på et internt netværk skal tage omkring 100 minutter at overføre et par mp3-filer fra den ene 'puter til den anden? Det er begge stationære, den ene med XP Home, den anden med XP Pro. De kører begge over en hub (10/100 Mbit), og har hver sin IP-forbindelse til Nettet (hvilket i denne forbindelse vel er irrelevant?.. Eller hvad?

Hvem har "EPO'en" til mit netværk.. Der er 100 slag for løsningen.. :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2004 - 20:29 #1
Du kører sandsynligvis transporten via internettet på deres externe
IP-numre, og får dermed hastigheden der svarer til din netforbindelse
(fx ADSL). Du kan ca 3 ting.

1) Fjern internet forbindelse, genstart, og så får de 2 LAN adresser.
2) Installer IPX-protokollen på begge maskiner.
3) Sæt dem bag en router, på 2 LAN-adresser
Avatar billede kenp Novice
17. december 2004 - 21:01 #2
Avatar billede kenp Novice
17. december 2004 - 21:02 #3
Avatar billede bailey29 Nybegynder
18. december 2004 - 13:22 #4
Att. : Erik

Jeg har forsøgt 1), der ikke gjorde nogen forskel. IPX-protokol er der allerede installeret på begge maskiner, så med mindre det er indstillingerne i dem, den er gal med, så er det heller ej problemet.

3) har jeg ikke forsøgt mig med, da jeg vil ha' netværket til at fungere som det står nu: Begge computere og bredbåndsmodem koblet til en hub.

Att.: kenp. Dine links vil jeg efterprøve, når tiden er til det. Ellers foreløbig tak for hjælpen!
Avatar billede bailey29 Nybegynder
21. december 2004 - 15:52 #5
Well,-

Selvfølgelig var det såre simpelt. Et ældgammel netværkskort i den ene PC var årsag til det langsomme netværk. Det kunne åbenbart kun køre 10Mbps.

Ellers tak for hjælpen. Har forsøgt at finde ud af, hvorledes man deler points ud, for i fortjener lidt begge to. Problemet er bare, at heller ikke dét, kan en amatør sgu finde ud af...
Avatar billede kenp Novice
21. december 2004 - 17:21 #6
nu gav du dig dem selv ;) men mon ikke vi overlever
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2004 - 07:43 #7
Helt i orden fra min side - jeg samler slet ikke på point. Og du fandt jo også selv ud af det ;)