Avatar billede shaman Nybegynder
17. december 2004 - 13:11 Der er 5 kommentarer

Club 3D GeForce 6800GT 256MB vs ASUS V9999GT 256MB

Jeg har siddet og kigget på de her kort, og forsøgt at bedømme hvilket et er bedst. De koster begge under 3500kr som er absolut max jeg ønsker at give for et grafikkort til min nye computer.

Umiddelbart burde Club 3D kortet være bedst - det er det på papiret, men jeg har også hørt gode ting om Asus kortet, og Asus er et mærke jeg kender mere til - mit bundkort er Asus.

Her kommer specs for hvert kort:

ASUS V9999 GT 256MB DDR3 RAM
Graphics Engine GeForce 6800GT
Video Memory 256MB
Engine Clock 350MHz
Memory Clock 700 MHz(350MHz DDR)
RAMDAC 400MHz
Bus Standard AGP 8x/4X/2X
Memory Interface 256-bit DDR
Max Resolution 2048x1536
TV Output S-VHS and Composite
DVI Output DVI-I
VGA Output Dual VGA (with adaptors)

****************************************************

Club 3D GeForce 6800 GT 256MB RAM DDR DVI+TV
Model: C3D6800GT
Chipset: Geforce 6800 GT
Core Clock: 400 MHz
Ram: 256MB DDR3
Memory Clock: 1000 MHz (1Ghz)
RAMDAC: Dual 400 Mhz
Køling: Blæser
Type: AGP X8
Monitor udgang: 1 x VGA + 1 x DVI

****************************************************

Er der nogen der kan komme med vejledning eller finde reviews som understøtter at det ene kort er bedre end det andet?
Maskinen det skal køre på er en Athlon64 +3500
Avatar billede shaman Nybegynder
17. december 2004 - 15:51 #1
Der var ingen der havde svaret endnu, så jeg har sat point'ene lidt op, i tilfælde af at det var det der holdt folk tilbage =)
Avatar billede cerb Nybegynder
17. december 2004 - 17:32 #2
Ret mig hvis jeg tager fejl, men asus kortet kører med almindelige ram ddr og det andet ddr3 det er vidst forskellen, der er vidst osse en del forskel i pris eller ?
Avatar billede winchester Nybegynder
17. december 2004 - 22:10 #3
Jeg synes du skal tage kortet fra Club3D. Det kører med den rigtige 6800GT hastighed på core og ram.
Asus kortet kører med den samme clock-hastighed som en almindelig Geforce 6800 gpu.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. december 2004 - 01:40 #4
Så vidt jeg er orienteret, så kører alle versioner af 6800 kort med NVidia NV43 GPU, og forskellen på de forskellige er mængden og opsætning af RAM, samt core og RAM hastighed.
Den rigtige hastighed må derfor være en subjektiv vurdering, og det er da rigtig, at visse opsætninger ville have godt af en ned clockning.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 12:10 #5
shaman, så er det vist lukketid ! !