Avatar billede maxxdigg Nybegynder
16. marts 2001 - 16:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

NetværksTunnel til computer på andet netværk...

Hej, jeg sidder og roder med at lave en fast forbindelse til en kammerats computer... Jeg har hans IP adresse og det hele, men render hele tiden panden mod muren, når jeg forsøger at få hans computer ind på mit system. Mit mål er, at hans computer skal være registreret under andre computere, som i et almindeligt netværk, men vi sidder på hver vores lokation, han i Aaborg, mig på Amager. Vi kører begge på win 98 platforme, og har begge fast opkobling fra to forskellige udbydere. Hvad skal der gøres, for at sætte det op??
Avatar billede riversen Nybegynder
16. marts 2001 - 16:23 #1
prøv at se om der er noget du kan bruge her

http://www.helmig.com/j_helmig/inetmap.htm
Avatar billede top Nybegynder
16. marts 2001 - 16:45 #2
De pakker der bliver broadcastet (fra \'andre computere\') bliver typisk ikke sendt gennem routere.
\'Andre computere\' på et windowsnetværk, er derfor noget med at der skal være en wins-server på hver jeres sub-net, der kan se hinanden. :-)
Avatar billede maxxdigg Nybegynder
16. marts 2001 - 17:43 #3
Vil det også fungere som et lokalt netværk så??
Avatar billede jugger Nybegynder
19. marts 2001 - 23:09 #4
Er det ikke nok at mappe jeres drev ved opstart ?

net use <drev>: \\\\<ip>\\<share navn>

Ex. net use x: \\\\193.194.234.23\\delt

Husk at oprette hinanden som brugere på hver jeres pc\'ere. Win9x kan såvidt jeg ved ikke håndtere flere connections med forskellige valideringer ;-(