Avatar billede bugger Nybegynder
16. december 2004 - 18:03 Der er 15 kommentarer

' i hidden formfelt

Hejsa
annoncetekst="Bilka's bedste tilbud"

response.write "<input type='hidden' name='annoncetekst' value='" & annoncetekst & "'>"

Når jeg submitter og i den nye asp side :
request.form("annoncetekst") får jeg kun hentet:
Bilka
og ikke
Bilka's bedste tilbud

Hvordan kommer jeg uden om dette problem? Hvis I skal have mere forklaring så meld ind og jeg vil skrive løs :-)

DK pigerne vinder iaften
/Bugger
Avatar billede madsass Nybegynder
16. december 2004 - 18:09 #1
Prøv at skriv:
annoncetekst="Bilka\'s bedste tilbud"

Det skulle virke ;)
Avatar billede madsass Nybegynder
16. december 2004 - 18:11 #2
Nej. Sådan her

annoncetekst="Bilka's bedste tilbud"
response.write "<input type=\"hidden\" name=\"annoncetekst\" value=\"" & annoncetekst & "\">"

Det skulle virke, hvis det andet ikke funker ;)
Avatar billede bugger Nybegynder
16. december 2004 - 18:29 #3
Det virker ikke :-(
Jeg har rettet din sætning til (den gav nogle fejlmeldinger om at strengen ikke var afsluttet):
response.write "<input type='hidden' name=\'annoncetekst\' value=\'" & annoncetekst & "\'>" som giver sætningen:
<input type='hidden' name=\'annoncetekst\' value=\'Bilka's bedste\'> og når jeg requester den får jeg ligesom før :
Bilka
og ikke
Bilka's bedste
Avatar billede madsass Nybegynder
16. december 2004 - 18:37 #4
Så prøv denne:
annoncetekst = "Bilka's bedste tilbud"
response.write "<input type='hidden' name='annoncetekst' value='" & annoncetekst & "'>"
Avatar billede madsass Nybegynder
16. december 2004 - 18:38 #5
Exp.dk klikkede selv Send :S. Prøv denne:

annoncetekst = "Bilka's bedste tilbud"
response.write '<input type="hidden" name="annoncetekst" value="' & annoncetekst & '">'
Avatar billede amikk Nybegynder
16. december 2004 - 19:21 #6
prøv måske

annoncetekst = "Bilka"& chr(39) &"s bedste tilbud"
response.write "<input type=""hidden"" name=""annoncetekst"" value="""& annoncetekst & """>"
Avatar billede bugger Nybegynder
16. december 2004 - 19:56 #7
Madsass og amikk
De virker ikke -problemet er når man requester feltet, så tager den kun det der er til venstre for '
Amikk -din chr39 skriver godt nok ' value, men når jeg skal requeste er jeg jo lige vidt?
(Måske jeg skulle lave det med nog sessionsvariabler istedet)
Avatar billede bugger Nybegynder
16. december 2004 - 20:14 #8
Nå jeg lavede dette lille stunt
annoncetekst=replace(annoncetekst,"'","K9F2Z")
inden annoncetekst bliver puttet i hidden fielden når jeg så har requesten formfeltet laver jeg bare en replace den anden vej så K9F2Z bliver skiftet ud med '
Det spiller sålænge der ikke er nogen brugere der indtaster kombinationen K9F2Z

Tak for indput venner, og de vandt sq da -pigerne altså. Jeg gad godt være i deres omklædningrum -bare for at høre stemningen.  :-)
Avatar billede amikk Nybegynder
16. december 2004 - 20:47 #9
Hvilke piger vandt????
Avatar billede tjaz Nybegynder
16. december 2004 - 20:58 #10
<%
annoncetekst="Bilka's bedste tilbud"
nytekst = Replace(annoncetekst,"'","''")
response.write(nytekst)
%>
Avatar billede ranglen Nybegynder
16. december 2004 - 21:03 #11
Du kunne også prøve med

Response.Write _
    "<input type='hidden' name='annoncetekst' value='" &_
    Replace(annoncetekst, "'", "&#39;") & "'>"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2004 - 21:07 #12
Den korrekte løsning, og den eneste løsning, er denne:

response.write "<input type=""hidden"" name=""annoncetekst"" value=""" & server.htmlencode(annoncetekst) & """>"
Avatar billede montago Praktikant
17. december 2004 - 07:58 #13
der findes kun EEN måde at gøre ALTING RIGTIG....

annoncetekst = Server.URLEncode("Bilka's bedste tilbud")

response.write "<input type=""hidden"" name=""annoncetekst"" value=""" & annoncetekst & """>"
Avatar billede montago Praktikant
17. december 2004 - 07:58 #14
htmlencode skal ikke bruges til URL's

ergo lavede M$ Server.URLEncode til formålet!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2004 - 10:27 #15
Det er forkert, montago. I dette eksempel er det htmlencode, der skal bruge.